۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۲۹

عزیزاده گرجی:

13 هزار کودک تحت پوشش مراکز فرهنگی مازندران هستند/ حمایت از طرح های عروسکی بومی

13 هزار کودک تحت پوشش مراکز فرهنگی مازندران هستند/ حمایت از طرح های عروسکی بومی

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران گفت: بیش از 13 هزار عضو فعال تحت پوشش برنامه های 29 مرکز فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در استان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم عزیزاده گرجی صبح شنبه در نشست مدیران کانون پرورش فکری با بیان اینکه شناخت و پرورش استعداد های کودک و نوجوانان هدف این مراکز است بیان داشت: 42 عنوان برنامه فرهنگی، هنریف ادبی و دینی در این مراکز برگزار می شود.

گرجي با اشاره به فعاليت هاي تخصصي در مراكز فرهنگي و هنري كانون اظهار داشت: در بخش پنجگانه  فرهنگي، هنري، ادبي، ديني و علمي فعاليت هايي همچون؛ معرفي كتاب، معرفي سرزمين و مشاغل، اردوهاي متنوع، بازي و سرگرمي، تئاتر، نمايش عروسكي، خوشنويسي، نقاشي، سفالگري، فيلمسازي و ساير رشته هاي فرهنگي و هنري برگزار مي شود.

اين مسئول ادامه داد: در بخش هاي ادبي، علمي و ديني نيز با اجراي فعاليت هاي؛ طرح هاي ادبي، كارگاه هاي شعر وداستان، كارگاه نجوم، زيست شناسي و همچنين آشنايي با قرآن، معرف و حديث تلاش مي شود تا دراعضاي مورد نظر زمينه خودشكوفايي و پرورش فراهم آيد.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران با تاكيد بر اينكه فعاليت هاي ارايه شده در مراكز فرهنگي و هنري بر اساس نياز مخاطبين انجام مي گردد افزود: گروه هاي سني كودك و نوجوان 7 تا 17 سال مي توانند با پردخت حق عضويت سالانه تنها 10 الي 20 هزار تومان از خدمات كانون پرورش فكري برخوردار شوند.

حمايت از طراحان عروسك هاي بومي

وي درباره توليدات كانون بيان داشت: دفتر معاونت توليد كانون پرورش فكري كشور با داشتن كارشناسان متخصص در جهت توليد كتاب، عروسك و سرگرمي هاي سازنده اقدام مي کند و از طرح عروسك ها ي بومي و محلي اين استان كه از سوي طرحان ارايه شود، استقبال و حمايت مي کند.

اين مسئول فرهنگي با بيان اينكه عمده فعاليت هاي كانون كتاب محور مي باشد يادآور شد؛ كليه برنامه هاي مراكز در جهت كتاخواني و توسعه فرهنگي مطالعه سمت و سو مي يابد.

وي چاپ رمان هاي گروه سني نوجوان را به عنوان بيشترين آمار چاپ كتاب كانون عنوان كرد و اظهار داشت:  100 جلد كتاب در سال گذشته در گروه سني نوجوان و 70 جلد در گروه سني كودك به چاپ رسيد و در مراكز فرهنگي و هنري توزيع شد.

وی درباره توليد فيلم و پويا نمايي از ديگر فعاليت هاي تخصصي كانون در حوزه كودك ونوجوان گفت: يك بخش از فيلم ها و توليدات پويا نمايي كانون در قالب " سيب" در مراكز فروش كانون و بازار موجود است كه والدين  مي توانند براي استفاده فرزندانشان تهيه کنند.

برگزاري جشنواره مشاعره رضوي همزمان با ولادت امام رضا(ع)

عزيزاده گرجي از توفيقات كانون پرورش فكري مازندران سخن گفت: افزود: برگزاري سه دوره جشنواره بين المللي قصه گويي و توليد قصه،جشنواره ملي مشاعره رضوي،و دهها برنامه و جشنواره ديگر كه سالانه در ابعاد ملي و فراملي در كانون برگزار مي شود زمينه شكوفايي جدي كودكان ونوجوانان عضو را تسهيل مي سازد.

وي ادامه داد: جشنواره مشاعره رضوي امسال نيز با حضور برگزيدگان خود در شب ميلاد امام رضا (ع) و نيز در حضور مسئولان كشوري در مشهد مقدس برگزار مي شود.
جشنواره مجسمه هاي شني برگزار مي شود

وی بیان داشت: اجراي جشنواره مجسمه هاي شني نيز از جمله برنامه هايي است كه امسال با حضور اعضاي نوجوان پسر كانون در ساحل درياي نوشهر برگزار مي شود كه گرجي به آن اشاره داشت.

مدير كل كانون پرورش فكري مازندران در ادامه سخنان خود از خدمات كانون در نقاط آسيب پذير شهري نيز صحبت نمود و افزود: اين كانون در نقاطي كه به لحاظ اجتماعي در حوزه آسيب پذير قرار دارند، خدمات فرهنگي براي كودكان ونوجوانان ارايه مي نمايد و همچنين در بخش روستايي نيز با داشتن سه واحد سيار روستايي در روستا هاي نكا، بابل و فريدونكنار نيز  به ارايه خدمات مي پردازند.

گسترش خدمات كانون در روستا ها در صورت حمايت مسئولان

گرجي تصريح كرد: اعتقاد جدي ما در گسترش خدمات كانون براي كودكان ونوجوانان روستايي است ولي به جهت فقدان امكانات نقليه مانند ميني بوس سيار كه به كتاب و وسايل فني كانون مجهز شود، ما از نيل به هدف باز داشته است.

وي اطمينان داد، در صورت حمايت مسئولان استاني و شهري جهت اختصاص وسيله نقليه، كانون حوزه خدمات خود را به روستاهاي استان نيز گسترش خواهد داد.

اجراي طرح قصه گويي مادران

عزيززاده گرجي به اجرای طرح قصه گویی مادران اشاره و از اين طرح در جهت آشنايي مادران با تكنيك هاي قصه گويي و استفاده از اين روش موثر در انتقال غير مستقيم آموز هاي تربيتي به كودكان ونوجوانان ياد كرد و گفت: در حال حاضر اين طرح در ساري برگزار مي شود و در آينده در ساير شهرستان ها نيز اجرا خواهد شد.

کد خبر 2329560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha