۲۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۶

فروش آثار قرآنی 50 هنرمند در جشنواره «بسم‌الله»

فروش آثار قرآنی 50 هنرمند در جشنواره «بسم‌الله»

یازدهمین جشنواره بین‌المللی «بسم‌الله» با نمایش آثار شرکت کننده در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرد که قرار است در این دوره آثار قرآنی 50 هنرمند به فروش برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، یازدهمین نمایشگاه بین المللی «بسم الله» با حضور محمد حسینی وزیر سابق ارشاد شامگاه جمعه 20 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت. حسینی در مراسم افتتاح این دوره از جشنواره «بسم الله» در سخنانی گفت: در این دوره شاهد نمایش آثاری از هنرمندان ایرانی و خارجی هستیم که قرار است بعد از نمایش 10 روزه در این فرهنگسرا به مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان منتقل شود.

وی افزود: در این نمایشگاه آثاری از هنرمندان پیشکسوت و جوان سراسر کشوره به نمایش درآمده است که علاقه خود را به ارائه آثار قرآنی در قالب این آثار هنری نشان داده اند.

حسینی با اشاره به جایگاه و ارزش «بسم الله» در میان آیات قرآنی گفت: این آیه منحصر به مسلمانان نیست و همه پیروان ادیان ابراهیمی، توحیدی هستند و آغاز کارشان با نام و یاد خداست.

وی این آیه از قرآن را حلقه وصل و پیوند همه پیروان ادیان ابراهیمی دانست و گفت: در قرآن نام های بسیاری برای خداوند برشمرده شده است اما جامع ترین آنها که جمیع صفات خداوند را در خود دارد همین الله است.

وزیر سابق ارشاد یادآور شد: اگر بخواهیم قرآن را خلاصه کنیم در سوره فاتحه الکتاب خلاصه می شود و خلاصه این سوره نیز بسم الله الرحمن الرحیم است.

حسینی در پایان گفت: از هنرمندان انتظار می رود که نسبت به این آیات الهی توجه نشان دهند و از مسئولان دستگاه های فرهنگی هم انتظار می رود که از این هنرمندان حمایت کنند و آثار این نمایشگاه را که شامل 135 اثر برتر است در قالب کتاب منتشر کنند و امیدواریم که در قالب اکسپو نیز این آثار فروخته شود.

محمدرضا کمره ای دبیرکل جشنواره «بسم الله» در حاشیه این نمایشگاه در جمع خبرنگاران درباره جزئیات این نمایشگاه سخن گفت. کمره ای درباره آثار این نمایشگاه توضیح داد: در این دوره از جشنواره، هنرمندانی از 7 کشور شامل تونس، دبی، ترکیه، پاکستان، بنگلادش و دانمارک حضور دارند و حدود 4700 اثر نیز به این جشنواره ارسال کردند.

وی افزود: این آثار بعد از داوری به 135 اثر برتر رسید که در این نمایشگاه ارائه شده است.

کمره ای از برپایی اکسپو و فروش این آثار در مدت زمان ده روزه خبر داد و گفت: در اکسپو این نمایشگاه نیز 50 اثر از 50 هنرمند ارائه شده است که امیدواریم به فروش برسد و عواید حاصل از آن نیز صرف کودکان مبتلا به سرطان شود.

دبیرکل جشنواره «بسم‌الله» با بیان این که 70 درصد آثار این نمایشگاه به صورت هدیه از سوی هنرمندان ارائه شده است، قیمت آثار این نمایشگاه را بین 2 میلیون تومان تا 20 میلیون تومان ذکر کرد و گران ترین آثار این دوره را متعلق به عین الدین صادق زاده و ابوالقاسم عتیقه چی عنوان کرد.

وی درباره ارسال آثار این نمایشگاه به مرکز اسلامی هامبورگ هم گفت: تنها آثار پوستر به مرکز اسلامی هامبورگ ارسال خواهد شد.

کمره ای تأکید کرد: ما سعی کردیم که آخرین آثار هر هنرمند را در نمایشگاه ارائه کنیم.

این فعال عرصه هنرهای تجسمی یادآور شد که برای دوره های آتی این نمایشگاه علاقه مند به اضافه کردن بخش فیلم کوتاه است و افزودن سایر بخش های تجسمی مشکل ساز خواهد بود چرا که از توان یک بخش خصوصی خارج است.

کمره ای همچنین درباره فروش سال گذشته این جشنواره گفت: سال گذشته از 50 اثر ارائه شده در اکسپو 20 اثر فروختیم که البته هدف اصلی ما فرهنگسازی برای بنگاه های اقتصادی است که به آثار هنری به عنوان آثار دارای ارزش افزوده نگاه کنند.

رئیس اکسپو هنرهای قرآنی در خاتمه یادآور شد: پوسترهای این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی مسجد روز 3 اکتبر به مرکز اسلامی هامبورگ در آلمان منتقل خواهد شد.

یازدهمین جشنواره «بسم الله» که تا 30 تیرماه در فرهنگسرای نیاوران برپاست، شامل بخش لوگوتایپ (نشانه نوشته) با موضوع بسم الله و اسماء الحسنی و بخش پوستر با 3 موضوع بسم الله و اسماء الحسنی، رمضان - تایپوگرافی ادعیه و مناجات کوتاه است.

کد خبر 2329710

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha