۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۰

تصویربرداری هوایی به کمک ورزش پاراگلایدر انجام شد/ صعود به قله کوه برای ثبت گلی 10 روزه

تصویربرداری هوایی به کمک ورزش پاراگلایدر انجام شد/ صعود به قله کوه برای ثبت گلی 10 روزه

تهیه‌کننده «همه جای ایران سرای من است» جزئیات این مجموعه مستند را از اینکه برای تصویربرداری صحنه‌های آن پاراگلایدرسواری کرده‌اند تا تصویربرداری از گلی که تنها در دو نقطه جهان و به مدت 10 روز می‌روید، شرح داد.

وحید سلیمانی تهیه کننده «همه جای ایران سرای من است» درباره این مجموعه مستند به خبرنگار مهر گفت: «همه جای ایران سرای من است» مستندی مهیج است که در آن طبیعت گردی همراه با ورزش‌های مهیج تجربه می‌شود. ورزش‌هایی مانند پرواز با پاراگلایدر، موتورسواری کوهستان و ماشین‌های تخصصی بیرون از جاده که در روند تولید مستند از آنها استفاده شده است.

ثبت تصویری گل سوسن چلچراغ

وی 2 هدف تولید این مجموعه را این چنین برشمرد: در این مستند سعی کردیم با گروه حرفه‌ای خود که این ورزش‌های سخت را آموزش دیده‌اند به این 2 هدف برسیم؛ یکی صعود به بلندترین قله استان گیلان و از آن مهم‌تر ثبت تصویری گل سوسن چلچراغ.

این تهیه‌کننده تصریح کرد: در واقع با توجه به این موضوع که این گل فقط در 2 نقطه از جهان یعنی کشور آذربایجان و شهر داماش گیلان می‌روید و در نقاط دیگر قابل کشت نیست و این که در سال تنها 10 روز یعنی حدود 15 تا 25 خرداد ماه شکوفا می‌شود، سعی کردیم تا این لحظات طلایی را به تصویر بکشیم.

تصویربرداری هوایی با کمک ورزشکاران پاراگلایدر

سلیمانی همچنین از تولید قسمت‌های دیگر این مجموعه در نقاط دیدنی و طبیعی کشورمان خبر داد و افزود: قرار است با همکاری شبکه مستند سیما و موسسه هنری جادوی نقره‌ای خیال در 40 قسمت به سراغ بکرترین نقاط دیدنی کشورمان همچون جنگل ابر، منطقه دالاهو و کویرهای مرکزی ایران سفر کنیم تا طبیعت خاص آن خطه را به تصویر بکشیم و تفاوت ما نیز استفاده از تصویربرداری هوایی با کمک ورزشکاران حرفه‌ای رشته پاراگلایدر است.

وی از علیرضا حائری به عنوان کارگردان، فرشید رشید گوینده و حمید افضل عصر به عنوان تدوینگر «همه جای ایران سرای من است» نام برد و یادآور شد: کار تصویربرداری این مجموعه نیز بر عهده فاطمه پرسیان و مازیار بائوچ است.

تهیه کننده «همه جای ایران سرای من است» در پایان ابراز امیدواری کرد این مستند پس از ماه مبارک رمضان از شبکه مستند پخش شود.

کد خبر 2330097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha