۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۷

میرزایی:

ایثارگران و شهدا دفاع مقدس هنرمندان واقعی هستند/ توجه هنرمندان به توسعه فرهنگی

ایثارگران و شهدا دفاع مقدس هنرمندان واقعی هستند/ توجه هنرمندان به توسعه فرهنگی

اراک – خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان مرکزی گفت: ایثارگران و شهدای دوران دفاع مقدس هنرمندان واقعی هستند که با ایثار خود در دوران دفاع مقدس هنرآفرینی کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا میرزایی شامگاه شنبه در حاشیه برپایی شب خاطره " آن روزهای آسمانی" گفت: امروزه هنرمندان باید بیشتر از قبل به توسعه فرهنگی توجه کنند و در خلق آثار خود مقتضیات روز چون سرعت ارتباطات و اطلاع رسانی و پیشرفت تکنولوژی را ینز در نظر بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری برنامه شب خاطره اظهار کرد: این برنامه با تلاش دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان به منظور ایجاد فرصت برای رویارویی صمیمانه هنرمندان استان مرکزی با مردان دوران جنگ بود تا از تاثیر آن در خلق آثاری با مضامین دفاع مقدس بهره ببرند.

میرزایی بیان کرد: قطعا رزمندگان دوران دفاع مقدس با بازگو کردن خاطراتشان جهاد خود را کامل میکنند و از آن سو این هنرمندان متعهد هستند که با انتقال این ارزش ها به زبانی فاخر در جبهه جنگ نرم وارد می شوند.

وی تاکید کرد: بهره گیری از الگوها و پتانسیل های این عزیزان به یاری هنرمندان می آید تا با ابزار خود نگاه نافذ و خلاقشان را در اثر هنریشان جاری کنند.

میرزایی ادامه داد: خلق اثر با الگوگیری از این رشادت ها علاوه بر قدم گذاشتن به سوی هنر فاخر و متعهد تاثیرگذاری خود بر جامعه و هنرمند را نیز به دنبال دارد.

مسئول دفتر واحد آفرینش های ادبی و دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری استان نیز به مهر گفت:  دوران دفاع مقدس دارای ناگفته های زیبایی است که باید بازگو و بازخوانی شوند.

مریم طالبی افزود: قطعا روزهای دفاع مقدس، تقدس ویژه ای برای رزمندگان و ایثارگران دارد که هنوز خاطرات آن دوران را با حسرت آن روزها و زیباترین لحظات عمرشان عنوان می کنند.

وی ادامه داد: پرداختن به ادبیات دفاع مقدس یکی از عرصه های مهم هنر است که توجه و بازآفرینی آن در انتقال ارزش های آن دوران به نسل امروز بسیار مهم است، حال این اثر می تواند از چاپ خاطرات تا داستان هایی از آن دوران باشد.

طالبی با اشاره به دنبال کردن هدف حوزه هنری در راستای خلق هنر متعهد تصریح کرد: در این راستا دفتر ادبیات پایداری حوزه هنری فعالیت ها ی ویژه ای از جمله چاپ کتاب خاطرات بی سیم چی های استان، معرفی زنان شهید استان و چاپ کتاب خاطرات یکی از جانبازان دفاع مقدس را داشته است.

وی افزود: این دفتر هم اکنون گردآوری و تدوین کتاب داستان زندگی شهید عباس نجفی یکی از شهدای فرهنگی استان، مصاحبه با جهادگران عرصه دفاع مقدس استان و چاپ خاطرات جانبازان و ایثارگران استان را در دست اقدام دارد.

در این مراسم جانباز 40 درصد علیرضا یونس فرد و حسین جعفر نژاد جانباز 20 درصد خاطراتی از دوران دفاع مقدس را برای هنرمندان و حاضران در جمع بازگو کردند.

 

کد خبر 2330282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha