۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۴۱

بسکتبال کاپ آسیا - چین؛

ایران شکست خورد اما سقوط نکرد

ایران شکست خورد اما سقوط نکرد

تیم ملی بسکتبال در پایان دیدارهای روز دوم مسابقات کاپ آسیا و انتخابی جام ملت‌ها در رده دوم گروه A باقی ماند. این در حالی است که در این روز از رقابت‌ها ملی‌پوشان کشورمان در مصاف با چین متحمل شکست شده بودند اما به خاطر پیروزی برابر ژاپن (در روز نخست) رده دوم را از دست نداد.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا که انتخابی بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا به حساب می‌آید، روز شنبه با برگزاری سه دیدار در ووهان چین پیگیری شد. مهمترین دیدار این روز از مسابقات میان دو تیم ایران، مدافع عنوان قهرمانی و چین میزبان برگزار شد که طی آن تیم ملی کشورمان با عملکردی متزلزل در طول چهار کوارتر متحمل شکست شد. در این دیدار شاگردان مهمد بچیروویچ کوارترهای اول و سوم را با تساوی به پایان رساند و تنها در کوارتر دوم صاحب برتری شد.

البته تیم ملی بسکتبال که در پایان دیدارهای روز نخست کاپ آسیا در رده دوم گروه A قرار گرفته بود، با وجود متحمل شدن این باخت در این رده باقی ماند و سقوط نکرد. جایگاه دومی ایران از آنجا تثبیت شد که تیم کشورمان در روز نخست مسابقات موفق به از پیش رو برداشتن یکی از فینالیست‌های دوره پیش یعنی ژاپن شده بود. ژاپنی‌ها اما در روز دوم مسابقات به واسطه پیروزی برابر هند همانند ایران سه امتیازی شدند اما تیم کشورمان به واسطه پیروزی در دیدار رو در رو در رده دوم باقی ماند و ژاپن تنها با یک پله صعود در جایگاه سوم قرار گرفت.

در چارچوب روز دوم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا و از گروه دوم نیز یک دیدار برگزار شد که طی آن چین‌تایپه در مصاف با فیلیپین شکست خورد. چین‌تایپه در حالی نتیجه این دیدار را واگذار کرد که در روز نخست مسابقات موفق به شکست اردن شده بود.

در پایان دیدارهای روز دوم مسابقات کاپ آسیا صدر جدول گروه B همانند A تغییر نکرد اما دیگر جایگاه‌های این دو گروه بعضا با تغییرات و جابه‌جایی‌هایی مواجه شد.

نتایج روز دوم مسابقات بسکتبال کاپ آسیا و جدول رده بندی تیم ها در پایان این دیدارها به این شرح است:

گروه A

* هند 52 - ژاپن 75
(13 بر 15)، (11 بر 23)، (10 بر 22) و (15 بر 15)


* ایران 51 - چین 64
(14 بر 14)، (16 بر 13)، (12 بر 12) و (9 بر 25)

گروه B

* فیلیپین 78 - چین تایپه 64
(20 بر 10)، (16 بر 16)، (11 بر 24) و (31 بر 14)

گروه A
1- چین (2 بازی، 2 برد، بدون باخت، 4 امتیاز)
2- ایران (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
3- ژاپن (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
4- هند (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)
5- اندونزی (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)

گروه B
1- چین‌تایپه (2 بازی، یک برد، یک باخت، 3 امتیاز)
2- فیلیپین (یک بازی، یک برد، بدون باخت، 2 امتیاز)
3- اردن (یک بازی، بدون برد، یک باخت، یک امتیاز)
4- سنگاپور (بدون بازی)

به گزارش مهر، پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا امروز یکشنبه با برگزاری سه دیدار پیگیری می‌شود. در چارچوب این روز از رقابت‌ها تیم ملی ایران ساعت 13:45 (به وقت ایران) به مصاف اندونزی می‌رود. برنامه دیدارهای روز سوم کاپ آسیا به این شرح است:

یکشنبه 22 تیرماه

گروه A
* ایران - اندونزی
* چین - هند

گروه B
* سنگاپور - اردن

پنجمین دوره مسابقات بسکتبال کاپ آسیا تا 28 تیرماه ادامه خواهد داشت. قهرمان این دوره از مسابقات به طور مستقیم سهمیه حضور در بیست و هشتمین دوره جام ملت‌های آسیا که انتخابی المپیک 2016 برزیل هم است، صعود خواهد کرد.

کد خبر 2330345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha