۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۶:۱۶

بویراتی:

اسکله صیادی گناوه کاملا فرسوده شده است/ لزوم ساخت اسکله جدید

اسکله صیادی گناوه کاملا فرسوده شده است/ لزوم ساخت اسکله جدید

بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه بر لزوم توسعه زیرساخت‌های صیادی گناوه تاکید کرد و گفت: اسکله صیادی گناوه کاملا فرسوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله بویراتی ظهر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات صیادان استان بوشهر اظهار داشت: برخی از منابع ابزیان دریایی در حال نابودی هستند و برخی از شیوه‌های صید باعث می‌شود تا آبزیان ماکول و غیرماکول صید شوند که مشکلات زیادی برای آبزیان ایجاد می‌کند.

وی با انتقاد از صید ترال، تاکید کرد: صید ترال از مخرب‌ترین انواع صید است که بسیاری از آبزیان کف‌زی را نابود می‌کند و باید مقابله جدی با این نوع صید صورت بگیرد.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه با بیان اینکه برخورد مناسبی با عاملان صید ترال صورت نمی‌گیرد، افزود: باید برای جلوگیری از ضایع شدن حق صیادان، با عاملان ایت نوع صید برخورد جدی صورت بگیرد.

اسکله 50 متری مناسب برای صیادان شهرستان گناوه ساخته شود

بویراتی اضافه کرد: هر چند در گذشته هزینه حمل سوخت توسط شرکت نفت انجام می‌شد ولی هم‌اکنون بر عهده صیادان است و شاهد افزایش 35 درصدی هزینه‌ها در این بخش هستیم.

وی به برخی از مشکلات صیادان شهرستان گناوه اشاره کرد و بیان داشت: اسکله صیادی گناوه که یک اسکله 70 متری چوبی است با توجه به اینکه مورد استفاده‌های مختلفی قرار می‌گیرد، کاملا فرصوده شده است.

مدیرعامل تعاونی صیادان گناوه خواستار توسعه زیرساخت‌های صیادی در شمال استان بوشهر در شهرستان‌های گناوه و دیلم شد و افزود: باید یک اسکله 50 متری مناسب برای صیادان شهرستان گناوه ساخته شود.

وی خواستار همکاری همه مسئولان برای رفع مشکلات صیادان شد و ادامه داد: یکی از مشکلات ملوانانان، بیمه است که امیدواریم با دریات مسئولان شاهد رفع مشکلات بیمه‌ای باشیم.
 

کد خبر 2330854

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha