۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

فرانس پرس گزارش داد؛

مداخله پلیس فرانسه تظاهرات آرام حمایت از مردم فلسطین را به خشونت کشید 

مداخله پلیس فرانسه تظاهرات آرام حمایت از مردم فلسطین را به خشونت کشید 

عصر روز گذشته شهر پاریس صحنه راهپیمایی آرام هزاران نفر در حمایت از مردم غزه بود، اما در پایان این تجمع، مداخله پلیس آن را به خشونت کشید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالیکه هزاران نفر از مردم فرانسه اقدام به برگزاری راهپیمایی آرام در حمایت از مرم غزه کرده بودند مداخله پلیس در میدان باستیل موجب به خشونت کشیده شدن این تجمع شد. 

چندین هزار نفر از مردم شهر پاریس در حالی که با خود نوشته های در خصوص حمایت کامل از مردم غزه حمل می کردند اقدام به راهپیمایی آرام در خیایان های پاریس کردند. این تجمع آرام در میدان باستیل با مداخله پلیس و پرتاب سنگ از سوی جمعیت حاضر به خشونت کشیده شد. در پی این ماجرا پلیس نیز اقدام به شلیک گاز اشک آور کرد که این امر به پیچده تر شدن وضعیت در محل انجامید. 

علاوه بر پاریس، در شهر لیل واقع در شمال فرانسه نیز بین دو تا شش هزار نفر از مردم این شهر در حمایت از مردم غزه اقدام به برگزاری راهپیمایی آرام کردند. 

تظاهرات مردم فرانسه در حمایت از مردم غزه در حالی است که شمار شهدای حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از مرز 170 نفر گذشته و با این وجود شورای امنیت هنوز اقدامی برای توقف این وضعیت انجام نداده است. 

در این میان "لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه، روز گذشته مدعی شده بود که توقف حملات اسرائیل به غزه از اولویت های پاریس محسوب می شود. 

کد خبر 2331143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha