۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۲۲:۴۷

مهدی تاج تاکید کرد:

تعیین سقف بودجه لازم بود/ تقویم لیگ طبق برنامه کی‌روش بسته شده است

تعیین سقف بودجه لازم بود/ تقویم لیگ طبق برنامه کی‌روش بسته شده است

رئیس سازمان‌ لیگ‌های فوتبال ایران می‌گوید برنامه تیم بزرگسالان طبق برنامه قبلی کارلوس کی‌روش در تقویم لیگ دیده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج در مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران با بیان مطلب فوق اظهار کرد: امسال سازمان لیگ دو رویکرد دارد. یکی کاهش هزینه‌ تیم‌ها و دیگری کیفی سازی لیگ. امسال سقف بودجه باشگاه‌ها را اعلام کردیم که نسبت به سال گذشته کاهش 35 درصدی داشته است. این کار درست است و نظارت بر بودجه برای جلوگیری از افزایش بدهی‌های لازم بود. 

وی افزود: همچنین تلاش ما این بود که لیگ را جوان کنیم. طبق اساسنامه، 35 تا 40 درصد لیگ جوان خواهد شد چرا که تیم‌ها می‌توانند 18 بازیکن بزرگسال داشته باشند و ما بقی باید بازیکنان زیر 23 سال باشند. این باعث می‌شود تا لیگ جوانتر شده و میزان دوندگی بیشتر شود. هدفمان این است که میزان دوندگی بازیکنان در لیگ از 4 و نیم کیلومتر به 10 کیلومتر برسد. 

رئیس سازمان لیگ‌های فوتبال همچنین یادآور شد: تلاشمان این بود بلیت‌ها گران نشود؛ مسابقات در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شوند و برنامه تیم‌های امید و بزرگسالان هم در آن دیده شود. برنامه تیم بزرگسالان هم طبق برنامه قبلی کی‌روش در تقویم لیگ دیده شده است.

تاج در پایان گفت: امسال مجری انحصاری لیگ‌های دسته اول، دوم و سوم به علاوه لیگ کوثر بانوان و لیگ برتر کانون ایران نوین است. در مجموع 5 هزار و 600 مسابقه انجام خواهد شد. ما دنبال این هستیم تا با گرفتن حق پخش تلویزیونی و سایر موارد منابع درامدی باشگاه‌ها را احیا کنیم.

کد خبر 2331749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha