۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۹:۳۵

حجت الاسلام خاتمی:

ارزشهای دینی و مفاهیم قرآنی در جامعه تبیین شود

ارزشهای دینی و مفاهیم قرآنی در جامعه تبیین شود

زنجان - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: با وجود تمام اقدامات و تلاش هایی که برای قرائت، حفظ و تدبر در قرآن کریم می شود همچنان راه نرفته بسیاری برای بهره گیری از مفاهیم این کتاب آسمانی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی شامگاه سه شنبه  آئین اختتامیه نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری استان زنجان و مراسم تجلیل از خادمان و فعالان قرآنی استان زنجان افزود: فعالیت های صورت گرفته در حوزه قرآن  در استان زنجان به رغم توسعه طی سالهای اخیر از نقطه مطلوب خود فاصله دارد و نیازمند  رشد است.

وی برنامه‌هایی که در زمینه قرآن انجام می‌شود کافی نیست و باید با توجه به ظرفیت‌های موجود برنامه‌های بیشتری برگزار شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  با بیان اینکه قرآن و تدبر در آن نقش اصلی در تحقق جامعه رشد یافته و متعابی دارد ادامه داد: قرآن کتابی منحصر به زمان خاصی نبوده و همه ادوار زندگی بشر را در برگرفته است.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه سایر کتاب های آسمانی تاریخ مصرف  خاص و معین خود را داشته اند افزود: قرآن کلام نورانی خداوند متعال و ماندگارترین معجزه پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود و تاریخ مصرف معینی ندارد.

حجت الاسلام خاتمی  با تاکید بر اینکه  قرآن در اثر حوادث تاریخی تغییری نکرده و در امان مانده است افزود: بزرگترین معجزه پیامبر گرامی اسلام قرآن است که هیچ توطئه‌ای نتوانسته آن را خدشه‌دار کند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 400 سال قبل اولین آیات الهی بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد، افزود:‌ توطئه‌های مختلف نتوانسته این معجزه الهی را خدشه‌دار کند و بی‌کم و کاست این معجزه در اختیار بشر قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه فعالیت های قرآنی در بستر مناسب خود باید روز به روز توسعه پیدا کند تلاش دشمن را طی  سالها برای ضربه زدن به جایگاه قرآن را یادآور شد و افزود: ماه مبارک رمضان  ظرف مقدس و ارزشمندی است که مظروف آن قرآن کریم است و باید از این هدیه ماندگار نگهداری شود.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه  جامعه قبل و بعد از نزول قرآن کریم کاملا با هم متفاوت است افزود: زندگی بشریت پیش از نزول قرآن با دوران پس از نزول آن غیر قابل مقایسه است.

وی با بیان اینکه حضرت علی (ع) کاملترین بشر بعد از پیامبر گرامی اسلام محسوب می‌شود ادامه داد: حضرت علی(ع) یکی از تربیت شدگان قرآن است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه تاکید کرد: درک فضیلت‌های حضرت علی (ع) برای ما مقدور نیست و  ماه مبارک رمضان فرصت مناسب برای درک فضیلت‌های بیشتر استفاده کرد.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه  جهل را از بدترین بیماری برای جامعه عنوان کرد و گفت: جهل و نادانی از زلزله، سیل، وبا و هر نوع بیماری برای یک جامعه بدتر است و  جهل بزرگترین بیماری، درد و رنج انسان را که برای یک جامعه بیشترین ضرر و آسیب را به دنبال دارد.

وی گفت: در یک سطح قرار دادن امام علی(ع) و معاویه و برنامه ریزی برای قتل آنان اوج  جهل بود و متاسفانه سه نفر جاهل که خود را از همه محق تر می دانستند با تمام بی عقلی و جهل برای سرنوشت جهان اسلام برنامه ریزی کرده و تصمیم به قتل بزرگترین مرد تاریخ را اقدامی مقدس می دانستند.

کد خبر 2332559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha