۱ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ترویج و تبیین فرهنگ دینی مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است

ترویج و تبیین فرهنگ دینی مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی است

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: مهم ترین رسالت سازمان تبلیغات اسلامی ترویج، تبیین و تعمیق فرهنگ دینی و قرآنی در جامعه است.

حجت الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به یکم تیرماه، سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی(ره)، اظهار کرد: این نهاد با هدف اعتلای فرهنگ نغز و پر بار اسلامی و تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی فعال شد.

وی با بیان این که فعالیت های سازمان تبلیغات اسلامی تاکنون اثرات و کارکردهای زیادی در جامعه داشته است، افزود: در حال حاضر نیز مهم ترین هدف این نهاد مقدس نشر و گسترش و تعميق فرهنگ ديني و قرآني در جامعه بوده و فعالان تبلیغات اسلامی با تمام توان در حال انجام این رسالت هستند.

حجت الاسلام خادمی اظهار داشت: تبلیغ و رساندن پیام وحی به عمق جان انسان‌ها وهدایت آنان به سوی ارزش‌های الهی و جاودان، از آشکارترین رسالت های انبیای الهی بوده و امروزه بر دوش مبلغین و روحانیون است.

وی با بیان اینکه باید در محتوای مباحث تبلیغی نکات روانشناسانه و جامعه شناسانه به خوبی مورد توجه قرار گیرد، افزود:مبلغ باید مخاطب خود را بشناسد و بر اساس درک و فهم وی فعالیت داشته باشد.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تبلیغ و اطلاع‌رسانی دین با ابزار مناسب تسهیل خواهد شد، ادامه داد: امروز بهره‌گیری از برخی ابزار نرم‌افزاری و سخت افزاری در حوزه تبلیغ دین یک ضرورت مهم است که باید به شیوه صحیح از سوی روحانیت در عصر حاضر استفاده شود.

 مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تصریح کرد: باید اطلاعات خود را از طریق برنامه ریزی های سخت افزاری و نرم افزاری به جهانیان ارائه دهیم تا با محتوای اسلام و آثار ارزشمند آن آشنا شوند.

وی در ادامه افزود: شیوه‌های تبلیغ دینی که در رأس آن اخلاق و رفتار صالح مبلغ قرار دارد، با شیوه‌های تبلیغات غربی تفاوت زیادی دارد زیرا در تبلیغات اسلامی، اخلاص، تقرب الهی و نیت صادقانه از اصول اجتناب‌ناپذیر مبلغ است.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به امر خطیر تبلیغ و جایگاه آن اظهار کرد: تبلیغ یک رسالت الهی بسیار خطیر است که خداوند سبحان به روحانیان اعطا کرده بنابراین باید با تزکیه نفس، به روز کردن سطح دانش و عامل بودن به اخلاقیات و گفته های خویش در راستای عمل به این وظیفه سنگین گام برداریم.

کد خبر 2784813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha