۲۶ شهریور ۱۳۹۴، ۹:۳۰

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد:

لزوم ارتباط بیشتر بین روحانیت و مدارس و دانشگاه ها

لزوم ارتباط بیشتر بین روحانیت و مدارس و دانشگاه ها

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تفهیم و تبیین آموزه‌های دینی در بین کودکان، نوجوانان و جوانان در گرو افزایش ارتباط مدون و برنامه ریزی شده طلاب و روحانیان با این اقشار است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی خادمی، با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه و مدارس و آموزشگاه ها، بر افزایش ارتباط بین نهادهای آموزشی تأکید کرد و گفت: بزرگان دین همواره بر تعلیم و تربیت قشر کودک و نوجوان جامعه تأکید خاصی داشته اند چرا که آینده جامعه توسط این قشر ساخته و اداره می شود.  

وی با بیان اینکه به همین دلیل حضور روحانیان و طلاب در جمع این اقشار ضروری و مورد نیاز است، اضافه کرد: حضور روحانی به عنوان کارشناس دینی در حوزه کودکان و نوجوانان می تواند آموزه های دینی را در قالب و چهارچوب مناسب و قابل فهم برای قشر نوجوان که در حال رشد هستند، تفهیم و تبیین کند.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: درواقع روحانیان مبلغ مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی را با اعمال و رفتار خود به نوجوانان و جوانان منتقل می کنند به همین دلیل می بایست ارتباط بین نهاد حوزه های علمیه و آموزش و پرورش بیش از گذشته تقویت شود.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی افزود: تاکنون نتایج طرح های اجرایی در این زمینه بسیار تأثیرگذار بوده و نقش چشمگیری را در انتقال مفاهیم دینی به جوامع هدف خاص داشته است.

وی با بیان اینکه ارتباط بین طلاب و روحانیان و کودکان و نوجوانان در فصل تابستان و در قالب طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و نوجوانان به خوبی شکل می گیرد، اضافه کرد: نباید این گونه برنامه‌ها و طرح ها تنها به فصل تابستان محدود شود بلکه لازم است ارتباط بین طلاب و روحانیان با کودکان، نوجوانان و جوانان در تمام طول سال و در قالب برنامه های فرهنگی مذهبی مختلف تداوم داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر افزایش حضور طلاب و روحانیان در حوزه کودک و نوجوان، افزود: تفهیم و تبیین آموزه های دینی در بین کودکان و نوجوانان در گرو افزایش ارتباط مدون و برنامه ریزی شده طلاب و روحانیان با این اقشار است.

حجت الاسلام خادمی با بیان اینکه رها کردن فرزندان در سنین کودکی و نوجوانی به همان اندازه خطرناک است که محدود کردن آنها، افزود: در این سنین کار والدین در تربیت فرزندان سخت شده و لازم است کودکان و نوجوانان خود را مدیریت کنند اما نه مدیریتی که از فرزندان سلب اختیار کرده و آنها را هیچ کاره کند.

به گفته وی اگر والدین راه زندگی را درست پیموده باشند نباید در خصوص آینده فرزندان آنها احساس نگرانی زیادی داشته باشیم چرا که اگر والدین در زندگی رفتارهای خوب و مناسب داشته باشند به لحاظ تربیتی فرزندانشان به سمت فضیلت و تعالی سوق پیدا می کنند.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: اگر ارتباط بین روحانیت و قشر نوجوان و جوان کشور تقویت شود به طور یقین در آینده بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی و آسیب های موجود کاهش خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خاتمه تصریح کرد: باید دستگاه ها و نهادهای مسؤول در این زمینه، شرایط و مقدمات افزایش ارتباط بین روحانیان با دانش آموزان و دانشجویان را بیش از گذشته فراهم کنند.

کد خبر 2917749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha