۲۵ مرداد ۱۳۹۴، ۱۳:۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان خراسان شمالی

برگزاری مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان خراسان شمالی

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان در این استان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خادمی، پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان خراسان شمالی، همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان این که مسابقات مزبور در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می شود، افزود: مرحله شهرستانی و استانی این مسابقات در خراسان شمالی به ترتیب در شهریور و مهر و آبان ماه امسال برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام خادمی ادامه داد: بر اساس اعلام ستاد مرکزی برگزاری دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه ورزشکاران و جوانان، زمان و مکان برگزاری مرحله کشوری این رقابت ها نیز زمستان امسال به میزبانی تهران خواهد بود.

وی با بیان این که مسابقات مزبور در ۱۱ رشته برگزار می شود، اضافه کرد: نام نویسی از متقاضیان برای شرکت در این رقابت های قرآنی از ابتدای مردادماه آغاز شده و تا سی و یکم این ماه ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که اعضای اکثر مؤسسات قرآنی مردمی و خانه های قرآن استان خراسان شمالی برای شرکت در مسابقات اعلام آمادگی کرده اند، افزود: سایر علاقه مندان برای ثبت نام و دریافت کتابچه های رشته مورد نظر می توانند به تمامی مؤسسات قرآنی مردمی و خانه های قرآن شهری و روستایی سطح استان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: دومین دوره مسابقات سراسری قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران در ۱۱ رشته شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء قرآن کریم و رشته اذان و نیز در رشته های کتبی شامل آیات موضوعی، احادیث و مفاهیم قرآن و دل نوشته برگزار می شود.

حجت الاسلام خادمی افزود: این مسابقات ویژه جوانان بین ۱۵ تا ۲۹ سال و ورزشکاران سراسر کشور بوده که در دو بخش کارکنان وزارت ورزش و جوانان شامل بانوان و آقایان شاغل در این وزارتخانه و ورزشکاران و مدال آوران و چهره های ملی ورزشی و ورزشکاران دارای کارت بیمه ورزشی برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: جذب و هدایت و آشنا کردن نسل جوان به ویژه ورزشکاران به فرهنگ قرآنی، گسترش و ترویج معارف دینی و قرآنی ورزشکاران در رده‌های مختلف، ارتقای سطح آگاهی، ایجاد انگیزش بیشتر و تقویت بنیه علمی و معنوی کارکنان، تقویت روحیه نشاط و شادابی با استفاده از آیات نورانی و مفاهیم کاربردی و موضوعی، تقویت روحیه وارستگی، شجاعت، تواضع و فروتنی با نگاه به درس‌های قرآن و تلاش برای شکل‌گیری مسابقات مفاهیم محور با رویکرد ورزشکاران و جوانان از جمله اهداف برگزاری این مسابقات هستند.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: در خراسان شمالی برگزیدگان مرحله شهرستانی دومین دوره مسابقات قرآن ویژه جوانان و ورزشکاران به مرحله استانی راه یافته و برگزیدگان استانی نیز به مرحله کشوری که زمستان امسال برگزار می شود، اعزام می شوند.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی افزود: علاقه مندان و ورزشکاران برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام، افزون بر مؤسسات قرآنی استان، می توانند با مراجعه به پایگاه www.tartil.ir از نحوه ثبت نام و شرکت در این رقابت ها اطلاع حاصل کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره مسابقات قرآن ورزشکاران و جوانان سراسر کشور در ۴۰۰ شهر، ۳۱ استان و ۱۱ رشته در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می‌شود.

گفتنی است، در حال حاضر افزون بر فعالیت ۲۴ مؤسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خراسان شمالی، بیش از ۶۴۰ مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم نیز زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی در این استان فعالیت می کنند.

بر اساس گزارش نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در این استان ۳۴ مؤسسه قرآنی مردمی فعالیت می کنند که از این تعداد دو مؤسسه سطح یک، ۲۲ مؤسسه سطح دو و ۱۰ مؤسسه نیز سطح سه هستند.

همچنین در شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی ۱۲۱ خانه قرآن فعال است که از این تعداد ۱۰۲ خانه قرآن در مناطق روستایی و ۱۹ خانه قرآن نیز در شهرها مشغول فعالیت های آموزشی و قرائت قرآن کریم هستند.

افزون بر این در خراسان شمالی ۴۷۹ جلسه خانگی آموزش قرآن کریم دایر است که از این تعداد ۴۲۴ جلسه مربوط به قرائت قرآن، ۳۳ جلسه تفسیر و ترجمه و ۲۲ جلسه نیز مربوط به حفظ قرآن کریم است.

 

کد خبر 2884551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha