۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۱۰:۰۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی خبر داد:

مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی در حوزه تبلیغات اسلامی اجرایی شد

مصوبات سفر رهبری به خراسان شمالی در حوزه تبلیغات اسلامی اجرایی شد

بجنورد- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تمامی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان در حوزه نهاد تبلیغات اسلامی اجرایی شده و مراحل مختلف تکمیل را طی می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی خادمی با گرامیداشت نوزدهم مهرماه، سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در سال ۹۱، با اشاره به مصوبات سفر رهبری در حوزه نهاد تبلیغات اسلامی، اظهار کرد: در سفر معظم له به خراسان شمالی ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های تبلیغی مصوب شد که ۱۰۰ درصد آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه افزون بر فعالیت های تبلیغی، در سفر معظم له برای اجرای طرح های عمرانی مرتبط با حوزه تبلیغات اسلامی نیز اعتباراتی مصوب شد، ادامه داد: احداث ۳۳ باب خانه عالم، چهار مجتمع فرهنگی در شهرستان های فاروج، گرمه، جاجرم و اسفراین، احداث دو باب دبیرستان علوم و معارف قرآنی صدرا و تجهیز تمامی خانه های قرآن استان مصوبات سفر رهبری در حوزه نهاد تبلیغات اسلامی بودند که همه آنها اجرا شده اند.

حجت الاسلام خادمی اضافه کرد: در سفر رهبری به خراسان شمالی ۲۲ میلیارد ریال برای ساخت دو باب دبیرستان صدرا و ۲۲ میلیارد ریال نیز برای احداث ۳۳ باب خانه عالم در روستاهای استان مصوب شد که اکنون هر دو مدرسه علوم و معارف قرآنی صدرا احداث شده و به بهره برداری رسیده اند و از ۳۳ باب خانه عالم مصوب نیز تاکنون ۱۶ باب آن افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه برای احداث هر باب خانه عالم در روستاهای خراسان شمالی از محل اعتبارات سفر رهبری ۶۵۰ میلیون ریال هزینه شده است، افزود: سایر خانه های عالم در دست احداث تا پایان سال جاری تکمیل شده و به بهره برداری می رسند.

حجت الاسلام خادمی در مورد روند تکمیل مجتمع های فرهنگی مصوب سفر رهبری با بیان اینکه۶۰ میلیارد ریال برای ساخت مجتمع های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌های فاروج، اسفراین، گرمه و جاجرم تصویب شده بود، اظهار کرد: در حال حاضر مجتمع فرهنگی فاروج ۸۵ درصد، اسفراین ۸۰ درصد، جاجرم ۸۰ درصد و مجتمع فرهنگی گرمه نیز ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: همچنین از مجموع اعتبارات مربوط به تجهیز خانه های قرآن استان خراسان شمالی نیز تاکنون ۵۰ درصد آن جذب شده و مابقی اعتبارات نیز بر اساس برنامه طی ماه های آینده تخصیص و هزینه می شود.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی افزون بر طرح ها و مصوبات فوق الذکر، در سفر رهبری به این استان پنج میلیارد ریال برای مرکز عرضه محصولات فرهنگی، پنج میلیارد ریال برای تجهیز مؤسسات قرآنی و شش میلیارد ریال نیز برای تجهیز کتابخانه های تخصصی حوزه دین مصوب شده که همه این طرح ها اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رهبر معظم انقلاب اسلامی نوزدهم مهر ماه سال ۹۱ به استان خراسان شمالی سفر کردند و در مدت حضور هشت روزه خود در این استان، علاوه بر دیدار و سخنرانی در جمع مردم بجنورد، به شهرستان های اسفراین و شیروان نیز سفر کرده و در جمع مردم ولایت مدار این دو شهرستان هم به ایراد سخن پرداختند.

ایشان همچنین در این مدت، دیدارهای جداگانه ای با روحانیان و طلاب، فرهنگیان و دانش آموزان، بسیجیان، نیروهای مسلح و خانواده های شاهد و ایثارگر خراسان شمالی داشتند.

این سفر افزون بر برکات معنوی حضور معظم له، ۲۰۰ مصوبه شامل هزار و ۶۱۳ پروژه عمرانی و خدماتی با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی برای استان خراسان شمالی به ارمغان آورد که بخش اعظم این پروژه ها اکنون به اتمام رسیده و در حال بهره برداری است و مابقی نیز مراحل مختلف ساخت و اجرا را طی می کنند.

کد خبر 2938492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha