۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

کیفی بجستانی:

مجالس مذهبی خراسان شمالی به مدح امام علی(ع) زینت داده شود

مجالس مذهبی خراسان شمالی به مدح امام علی(ع) زینت داده شود

بجنورد- خبرگزاری مهر: استاد علوم دینی و معارف دانشگاه های خراسان شمالی با اشاره به سالروز شهادت مظلومانه مولاي متقيان بر ذکر فضائل علي(ع) در مجالس تأکيد کرد و گفت: باید در این ایام تمام مجالس و محافل مذهبي استان با مدح حضرت علي(ع) زينت داده شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کیفی بجستانی سه شنبه شب در جمع شماری از نمازگزاران و مردم مؤمن بجنورد، اظهار داشت: ماه رمضان يكي از ارزشمندترين نعمتهايي است كه خداوند براي بندگان خود در نظر گرفته چرا که در این ماه همه عوامل سعادت و خوشبختي انسان مهيا شده است.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت مظلومانه مولاي متقيان، بر ذکر فضائل علي(ع) در مجالس تاکيد کرد و گفت: تمام مجالس و محافل مذهبي خراسان شمایل بايد با مدح حضرت علي(ع) زينت داده شود.

عضو جامعه قاریان قرآن کریم کشور با اشاره به شب هاي قدر به اهميت اين شب ها اشاره کرد و افزود: شب قدر شب رحمت، مغفرت، ولایت و امامت و شب سخن و حرف دل با خدا گفتن است.

به گفته کیفی بجستانی شب قدر، شبي است که تمام وقايع سال آينده در آن مقدر و به نزد امام زمان(عج) عرضه مي شود بنابراين بايد مومنان قدر و منزلت اين شب ها را بدانند.

وی افزود: در آيين اسلام، شب قدر با ارزش‌ترين و برترين شب در طول سال است، اهميت اين شب تا حدي است که نه تنها آيات مختلفي از سور قرآن کريم درمورد خصوصيات اين شب نازل شده، بلکه سوره‌اي مستقل نيز به اين نام و در خصوص شب قدر در قرآن کريم وجود دارد.

این مدرس دانشگاه اظهار داشت: مراد از شب قدر، تقدير و اندازه ‏گيري بوده و شب قدر شب اندازه‏ گيري است و خداوند متعال در اين شب حوادث يک سال را تقدير کرده و زندگي، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسانها و اموري از اين قبيل را در اين شب مقدر مي‏کند.

کیفی بجستانی اضافه کرد: شب قدر شبي مبارک خوانده شده است، مبارک به معناي پرخير و برکت است و به کار بردن اين تعبير در خصوص شب قدر به اين مفهوم است که اين شب بلند مرتبه، گنجايش و ظرفيت خير کثيري را دارد تا حدي که به تصريح آيات قرآن کريم، نزول قرآن در اين شب صورت گرفته است.

این کارشناس ارشد فقه و حقوق اسلامی با بیان این که از با فضیلت ترین اعمال در چنین شبی احیاء بوده که به معنای پاس داشتن یک شب تا صبح است، افزود: شایسته است در چنین شبی انسان از اعمال زشت خود استغفار کرده چرا که شب توبه است و خداوند در آن بندگانش را مورد اکرام خاص خود قرار می دهد.

وی همچنین روزه را تمرين تقوا دانست و گفت: شياطين در ماه مبارک رمضان در غل و زنجير هستند مگر اين که انسان با گناه و معصيت بخواهد شيطان را از غل و زنجير رها کند.

کد خبر 2332581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha