۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۰۸

مهر بررسی می کند؛

شهردار اصفهان: چاه آب غیرمجاز نداریم/ شرکت آب: شهرداری به دنبال مجوز حفر چاه است

شهردار اصفهان: چاه آب غیرمجاز نداریم/ شرکت آب: شهرداری به دنبال مجوز حفر چاه است

اصفهان - خبرگزاری مهر: اعلام خبر حفر 200 چاه غیر مجاز توسط شهرداری اصفهان، انکار شهردار را در پی داشته و در مقابل آن، شرکت آب منطقه ای اصفهان از اقدام شهرداری برای دریافت مجوز برای حفر چاه سخن می گوید.

به گزارش مهر، کمتر از یک ماه پیش بود که حسن کامران، نماینده‌ی مردم اصفهان در حاشیه‌‌ حضور خود در جلسه‌ علنی شورای اسلامی شهر اصفهان و در جمع خبرنگاران از افزایش روز افزون حفر چاه‌های غیرمجاز در اصفهان پرده برداشت و شهرداری اصفهان را متهم ردیف اول این پرونده خواند.

این شرایط در حالی در اصفهان رقم خورده است که بیش از 10 سال است اصفهان از کم آبی و خشک شدن رودخانه زاینده رود رنج می برد و دغدغه هرروز مسئولان و توصیه آنها به مردم و نهادهای ذیربط در این امر ، استفاده از راه های صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از مصارف غیرضرور و غیرقانونی از آب است. حال با این وضعیت نماینده مردم اصفهان در مجلس می گوید شهرداری اصفهان این قاعده را رعایت نکرده است و با اقدام غیرقانونی خود به وضعیت بحرانی اصفهان در زمینه کم آبی دامن زده است.

کامران به حفر بیش از 200 چاه غیر مجاز توسط شهرداری اصفهان با توجه به خشکسالی‌های اخیر اشاره کرد و افزود: نمایندگان مجلس پیگیر این موضوع هستند.

اما در این میان طی تماس تلفنی خبرنگار مهر با مسئولان آب منطقه‌ای اصفهان برای پیگیری این موضوع، غلامحسین حیدرپور معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان حفر چاه غیر مجاز توسط شهرداری را رد نکرد ولی اعلام داشت که شهرداری در حال حاضر برای حفر چاه‌های جدید و مقطعی برای آبیاری فضای سبز در حال رایزنی با اداره آب منطقه‌ای اصفهان است.

حیدرپور حفرچاه‌های غیرمجاز شهرداری را مربوط به سال‌های گذشته دانست و افزود: در حال حاضر و با توجه به خشکسالی موجود در بخش‌های مختلف دچار بحران کمبود آب هستیم و در این راستا برای تامین آب مجبور به صدور پروانه برای حفر چاه هستیم.

در ادامه پیگیری خبرنگار مهر در خصوص بررسی وضعیت حفر چاه غیرمجاز توسط شهرداری به شهردار اصفهان ختم شد که سید مرتضی سقاییان نژاد حفر چاه غیر مجاز را به طور کلی رد کرد و افزود: شهرداری اصفهان هیچ چاه غیر مجازی را حفر نکرده است.

وی آمار اعلام شده از سوی حسن کامران، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی را غلط دانست و افزود: اصلا شهرداری اصفهان این تعداد چاه ندارد که مجاز باشد یا غیر مجاز.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تمام چاه‌های شهرداری دارای مجوز از آب منطقه‌ای هستند، ادامه داد: در حال حاضر و با توجه به شرایط خشکسالی شهرداری اصفهان برخی از چاه‌‌های خود را در اختیار آب منطقه‌ای قرار داده است.

به هر روی باید پاسخی شفاف به افکار عمومی در این زمینه وجود داشته باشد چراکه از یک سو نماینده ملت در مجلس از اقدامی غیرقانونی سخن می گوید و در همین رابطه هم آب منطقه اصفهان به صراحت این تخلف را رد نمی کند اما شهردار اصفهان به طور کلی منکر این موضوع می شود و حرف های یک نماینده در صحن علنی شورا را اشتباه می داند. گرچه آرزوی مردم اصفهان هم اشتباه بودن این موضوع است اما نمی توان با بستن چشم بروی واقعیت، ضرری که می تواند این مسئله به مردم و شهر وارد کند را سرپوش گذاشت.
 

کد خبر 2332756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha