۲۸ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۵۲

گزارش مهر/

حضور مردم استان مرکزی درشب سرنوشت/ سبک زندگی و تربیت پیامبر در صفات امام علی (ع) متجلی شد

حضور مردم استان مرکزی درشب سرنوشت/ سبک زندگی و تربیت پیامبر در صفات امام علی (ع) متجلی شد

اراک – خبرگزاری مهر: شبی که دست ها و اشک های مردم نردبانی شده بود برای رسیدن فریاد استغاثه و الغوث مومنان به آسمان، شبی که گرانقدرتر از هزاران ماه است و حضور عاشقانه مردم در جای جای شهرهای استان مرکزی برای راز و نیاز با معبود خود در دومین شب سرنوشت پلی از زمین به آسمان زده بود.

به گزارش خبرنگار مهر، خدایا از تو می خواهم به حق نامت، ای یکتا، ای یگانه، ای پناه بی پناهان، ای برطرف کننده گرفتاری ها، ای مهلت ده، ای بهترین همدم، ای آمرزنده کسی که از او آمرزش خواهد. منزهی تو ای که جز تو معبودی نیست، فریاد فریاد برهان ما را از آتش ای پروردگار من.

می گویند کسی که قدر این شب را بداند صاحب منزلت و  قدر عظیم می شود. می گویند این شب، شب آشتی و بیعت با خداست، شب بیست و یکم رمضان هم به پایان رسید، شبی که در سحرگاهش علی (ع) جام شیرین شهادت نوشید و "فزت و رب الکعبه" شد.  این تقارن منزلت آن را چندین برابر کرده است. شبی که علاوه بر عبادت می تواند زمان مناسبی برای تامل در منش علی(ع) و آموختن از زندگی اش باشد.

شب قدر بزرگ‏ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان است در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته ‏اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل‌بیت (ع) شمرده شده است

مردم مومن و پیرو ولایت فقیه استان مرکزی نیز شب گذشته را تا سحر احیا گرفتند تا هم از برکات این شب بهره برده باشند و هم با عزاداری برای علی (ع) قرابت خود به اصل ولایت را نشان دهند.

امسال نیز همچون سال های گذشته مصلای بیت المقدس اراک میزبان عاشقانی بود که شب عاشقی خود را در جوار شهدای گمنام سحر کردند.

 

 

سخنران این مراسم با اشاره به جایگاه شب قدر گفت: شب 21 قدر شب نزول قرآن، استغفار، انابه، اشک و تضرع است، شبی که پیشگاه پارسایان به شهادت رسید.

یکی از مسائل و مباحث مهم امروز در جامعه ما سبک زندگی اسلامی است

حجت الاسلام محمدحسین صابری با بیان اینکه یکی از مسائل و مباحث مهم امروز در جامعه ما سبک زندگی اسلامی است، افزود: این دغدغه هم اکنون در کشور و مکتب تشیع بسیار مهم و از دغدغه های اصلی مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به تبلور این موضوع در نامگذاری امسال گفت: سبک زندگی باید قرآنی باشد و در این راه قرآن در زمینه زندگی اجتماعی و فردی، الگوهای زیبای اخلاقی و انسانی معرفی می کند.

این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در قرآن آمده است که " برای شما یک الگوی نمونه اخلاقی و نیکوی انسانی به نام پیامبر فرستادیم که اسوه اخلاق و رفتار نیکو است."

حجت الاسلام صابری اظهار کرد: بی شک پیامبر اکرم (ص) الگویی نمونه در توحید شناسی، عبادت، عشق به خدا، همسر دوستی، فرزند دوستی و خانواده داری است و باید زهد ، فتوت، حاذبه و دافعه وی مورد نظر باشد.

وی تاکید کرد: قرآن که مبین و روشنگر است بر وجود بهترین ویژگی ها در پیامبر و الگو بودنش اشاره دارد و حال باید تامل کرد انسانی که در مکتب این معلم بزرگ پرورش یابد چه انسانی است؟

حجت السلام صابری با اشاره به عظمت علی (ع) تصریح کرد: بزرگی علی از ولادتش در کعبه آغاز شد و به واسطه تربیت در دامان پیامبر و بزرگ شدن در کنار او این جایگاه روز به روز مستحکم تر شد.

وی گفت: علی از پیامبر (ص) بعنوان معلم خصوصی اش بت پرستی، زهد، تربیت فرزند، مردم داری، بذل و بخشش و صبر در تبلیغ را می آموزد به حدی که اولین ایمان آورنده مرد در دنیای اسلام نام می گیرد.

سبک زندگی پیامبر و تربیت وی در بروز صفات برجسته علی (ع) تجلی کرد

حجت الاسلام صابری ادامه داد: همه می دانیم که سبک زندگی پیامبر و تربیت وی در بروز صفات برجسته  امام علی(ع) موثر تجلی کرد و او را ولی و جانشین بلافصل محمد کرد.

وی تاکید کرد: در کنار تمام ویژگی های علی (ع) چون عدالت، تواضع و دستگیری از نیازمندان یک صفت برجسته در وجود نورانی اش بود که او را شایسته تمام مقام و جایگاهش می کرد.

 

 

حجت الاسلام صابری افزود: این صفت غیرت بود و علی غیرت ا... بود و بر مذهب، ایمان و رسالتش غیرت داشت.

وی با ابراز تاسف از کمرنگ شدن این بخش در دنیای امروز اسلام گفت: متاسفانه دیگر این صفت مهم در میان مسلمانان کنونی کمتر دیده می شود و در دین و مذهب غیرت وجود ندارد.

حجت الاسلام صابری با اشاره به نسل کشی مسلمانان در برخی کشورها، جنایات داعش در عراق و تجاوز صهیونست ها به غزه گفت: همه این ها به دلیل فاصله از خدوند و الگوهای اخلاقی و انسانی است نبود غیرت و فاصله گرفتن از ارزش های دینی در جهان باعث شده برخی از دولت های مسلمان در مقابل این مسائل صدایشان نیز در نیاید و همین غفلت اجازه توطئه و دست درازی را بیشتر کرده است.

حجت الاسلام صابری ادامه داد: پیروی از مسیر و مکتب علی (ع) موجب سعادت دنیا و آخرت می شود بنابراین ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شناخت آن حضرت است.

وی با اشاره به شب های قدر گفت: باید قدر لحظه لحظه این شب را دانست و فرصت انابه و توبه را از دست نداد. باید بدانیم که در سال گذشته چه کردیم و هم اکنون بابت کدام کارمان از خدا  پذیرش توبه مان را می خواهیم.

و در مصلی بیت المقدس، بارگاه امامزادگان به ویژه عبدالله و آمنه خاتون اراک و محمد عابد (ع ) مشهد اراک مومنان در این شب عزیز  از خدا خواستند تا به حرمت قطره قطره خون علی (ع)  دل هایشان را احیا کند.

مردم علاوه بر اراک در شهرستانهای خمین، دلیجان، محلات، ساوه، زرندیه ، تفرش، آشتیان، کمجیان، فراهان، خنداب و شازند قرآن به سر گرفتند و از ربشان خواستند تا در بر روی گدایانش باز کند و پرونده اعمالشان را مُهر قبولی بزند. و حالا سحر رسیده است و تمامی شان به امید قبولی دعاهایشان عبادتگاه و خلوت انسشان را ترک می کنند تا  دومین شب قدر را نیز از دست نداده باشند.
 

کد خبر 2334009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha