۲۵ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۴۲

گزارش خبری/

استان مرکزی آماده برای احیا شب های قدر

استان مرکزی آماده برای احیا شب های قدر

اراک – خبرگزاری مهر: 18 روز گذشت، 18 روز تمرین برای تقوا و متفاوت بودن و امروز در این ایستگاههای آخر رمضان بندگان آماده می شوند تا قرب خود را به عرش برسانند و مُهر قبولی اعمالشان را در شامگاه همین روز بگیرند. مردم استان مرکزی نیز همچون سایر مسلمانان در قافله عاشقی و عبد در این شب اتراق کرده و زنده داری خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شب قدر در راه است، شبی که تقدیر انسان نوشته میشود، شبی که قرآن بر پیامبر نازل شد، شب میزان و اندازه گیری. شبی که در آن رحمت و برکت خداوند نصیب بندگان خواهد شد و شبی که فرق شکافته علی را به گواه گرفته است.

امام جمعه اراک با اشاره به اهمیت شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و ضربت خوردن حضرت علی(ع) به مهر گفت: حضرت علی(ع) پیشوای اول شیعیان جهان الگویی کم نظیر از اخلاق، معنویت و انسانیت است و آیین سوگواری سالروز شهادت ایشان باید باشکوهتر از سال های گذشته و با باز کردن ابعاد شخصیتی وی شایسته شخصیت والایی چون علی (ع) برگزار شود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی با اشاره به اینکه این شب یکی از شب های قدر است، افزود: شب های قدر، شب رازو نیاز و خلوت با پروردگار است و فرصتی برای حرکت به سوی کمال است.

وی با بیان اینکه در تمام سال، شبی به خوبی و فضیلت شب قدر نمی‌رسد. تاکید کرد: برای رسیدن به فضیلت و برکات این شب باید آمادگی قلبی داشت و آگاه بود که شب خودسازی و قرب الهی است.

آیت الله دری افزود: آمرزش گناهان، نزول قرآن و برتری این شب بر هزار ماه از ویژه گی های این شب است که بارها رد قرآن و احادیث به آن اشاره شده است.

شب قدر فرصت بهره مندی از رحمت الهی و کسب ارزش های معنوی

وی شب قدر را فرصت بهره مندی از رحمت الهی و کسب ارزش های معنوی عنوان و  ادامه داد: مومنان باید با خلوص نیت در این شب ها از دنیای مادی فاصله گرفته و احسان و نیکی را در قلب های خود جایگزین کینه و حسد ورزی کنند.

قدر، شب تعیین سرنوشت

آیت الله دری با اشاره به اینکه شب قدر شب تعیین سرنوشت نیز هست، ادامه داد: در قرآن و روایات برای این شب فضیلت های بسیاری ذکر شده است. در این شب خیر و شر مردم ، ولادت، مرگ، روزى، حج، طاعت، گناه و خلاصه هر حادثه ‏اى که در طول سال واقع می ‏شود، تقدیر می ‏گردد.

وی با بیان اینکه عبادت در شب قدر شب، فضیلت فراوان دارد و در نیکویى سرنوشت یک ساله بسیار مؤثر است، گفت:اهمیت شب های قدر آنقدر والا است که روزه داران به دعا و نیایش در این شب ها سفارش فراوان شده اند و هر مومنی می تواند به اندازه درک و توان خود از آن بهره گیرد.

آیت الله دری اضافه کرد: شب زنده داری و برگزاری مراسم شب قدر مورد تأکید آموزه های دینی است بنابراین مردم مسلمان در این شب ها انس با قرآن، دعا و مناجات را از یاد نبرند و فرصت را برای راز و نیاز وخلوت با معبود، شب زنده داری و شکرگزاری از خداوند، دادن صدقه، خواندن نماز استغفار، کمک به فقرا، خواندن قرآن، از دست ندهند.

و امروز شهر حال و هوای دیگری دارد، غم روزهای فاق علی بر چهره شهر نشسته و دل ها نیز در غم علی حزنی دارد که فقط بزرگی شب قدر و رازو نیاز شبانه در دل آن می تواند التیامی باشد بر این غریبی.

در این شب های نورانی این بقاع و اماکن متبرکه هستند که همچون همیشه پذیرای قدوم بندگان درگاه الهی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در این باره به مهر گفت: شب قدر فرصتی طلایی برای شستشوی آینه دل از زنگار گناه است.

حجت الاسلام آیت الله عباسیان این شب  را بهترین فرصت دانست تا خوبی‌ها را جایگزین بدیها، صلح و صفا را جایگزین اختلاف و تفرقه، احسان و نیکی را جایگزین ظلم و ستم، احسان به والدین را جایگزین عاق والدین و صله رحم را جایگزین قطع رحم کرد.

وی افزود: وی با اشاره به معنویت عظیم این شب از آمادگی بقاع شاخص استان برای برگزاری شب های قدر خبر داد و گفت: مراسم احیای شب های قدر در سراسر استان در جوار بارگاه امامزادگان برگزار می شود و هر یک از شهرستان ها نیز ویژه برنامه ای در بقاع شاخص خود برگزار می کنند.

در شهرستان اراک این مراسم در دو بقعه شاخص به صورت ویژه برگزار می شود

وی با اشاره به اینکه در شهرستان اراک این مراسم در دو بقعه شاخص به صورت ویژه برگزار می شود، افزود: در بقعه مبارک امامزادگان عبدالله (ع) و آمنه خاتون(س) از شب نوزدهم ماه مبارک رمضان تا شب بیست و سوم هر شب ویژه برنامه سخنرانی و قرائت دعا برگزار می شود.

حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: همچنین این ویژه برنامه لیالی قدر در امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک نیز با حضور سخنران برجسته و حضور گسترده مردم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه قرائت قرآن، قرائت دعای مجیر، قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و قرآن به سر در این شب ها برگزار می شود، افزود: زائران و شب زنده داران در این مراسم از حضور سخنرانان برجسته استانی و کشوری و همچنین مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بهره مند شده و به عزاداری و راز و نیاز با پروردگار خود می پردازند.

وی افزود: همچنین ویژه برنامه  شب های قدر در شهرستان دلیجان در جوار امامزاده حمزه بن عون (ع) روستای کروگان جاسب برگزار می شود  و مراسم شب 21 ماه رمضان نیز در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده زبیده خاتون (س) شهر نراق برگزار  خواهدشد.

حجت الاسلام عباسیان افزود: ویژه برنامه های شب های قدر امسال در شهرستان ساوه نیز در بقاع متبرکه سید اسحاق(ع)، سید یحیی(ع)، سید علی اصغر(ع) و سید ابو رضا(ع) برگزار خواهد شد.

همچنین در این شب تمامی تلاش برای ایجاد فضایی آرام و امن است تا زنده داران در آرامش خاطر به عبادت خود بپردازند.

رئیس پلیس راهور استان مرکزی از اجرای محدودیت های ترافیکی ویژه شب های قدر از ساعت 21 تا پایان مراسمات در برخی نقاط سطح شهر اراک خبرداد و گفت: برای رفاه حال شهروندان در شب های پر برکت قدر، در طرح ترافیک تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده است.

ابوالفضل امیدی افزود: این طرح در میدان هفت تیر به سمت میدان شهدا و بالعکس و بلوار آیت الله شیرازی ( مسجدسیدهای اراک) تا تقاطع خیابان حضرت امام اجرا می شود.

در مصلی بیت مقدس، مساجد و تکایایی که مراسم احیا برگزار می شود

رئیس پلیس راهور استان گفت: در مصلی بیت مقدس، مساجد و تکایایی که مراسم احیا برگزار می شود پلیس نیز در آنجا حضور دارد و در صورت نیاز در خیابان های منتهی به این اماکن محدودیت هایی اعمال خواهد شد.

اميدي به محدوديت ترافيكي صبح و عصر روز شنبه به مناسبت عزاداري امام متقيان علي (ع) در اكثر معابر منتهي به مركز شهر اشاره و اظهار داشت: با توجه به در نظر گرفتن سرويس رفت و برگشت رايگان توسط سازمان اتوبوسراني اراك همشهريان عزيز برای تردد در شب هاي قدر از وسايل نقليه عمومي استفاده کنند.

وی از شهروندان خواست برای شرکت در این مراسم از وسایله نقلیه عمومی و اتوبوس هایی که شهرداری به این منظور در نظر گرفته استفاده کنند.

شب قدر شبی پر از آمرزش است، شبی که دل ها می خواهند پلی بزنند به آسمان و به خدای خود نزدیک تر شوند.

کد خبر 2333001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha