۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷

آیت الله دری نجف‌آبادی:

حمایت از فلسطین تنها به یک روز محدود نمی‌شود/ سکوت برخی کشورهای اسلامی مرگبار است

حمایت از فلسطین تنها به یک روز محدود نمی‌شود/ سکوت برخی کشورهای اسلامی مرگبار است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ضمن قدردانی از حضور پرشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: حمایت از مردم فلسطین تنها به یک روز محدود نمی شود و باید دفاع از مظلوم و ایستادگی در مقابل ظالم در طول سال فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز افزود: همه مسلمانان وظیفه دارند دشمن ظالم و یاور مظلوم باشند و با اتحاد و همبستگی از دنیای اسلام در برابر صهیونیسم جهانی دفاع کنند.

وی با تاکید بر اینکه ر‍ژیم صهیونیستی که سال‌ها خود را دارای قدرت نظامی برتر و ارتشی شکست ناپذیر می دانست امروز مغلوب ایمان مسلمانان شده است تصریح کرد: روز جهانی قدس به عنوان یادگاری حضرت امام خمینی(ره) یک روز مهم است که ایشان با آینده نگری خود برای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین و ایجاد اتحاد میان مسلمانان جهان در مقابل دشمنان، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را به این روز نامگذاری کرد.

آیت الله دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه وظیفه مهم مسلمانان دفاع از حق و مظلوم و مبارزه با جنایتکاران و ظالمان است، بیان کرد: یکی از بزرگ‌‌ترین دولت‌ها و ملت‌های جنایتکار قرن حاضر رژیم صهیونیستی است که در سایه حمایت آمریکا، انگلیس و مرتجعین منطقه 116 سال است خاورمیانه را به خاک و خون کشیده است.

وی با اشاره به اینکه  66 سال است که اسراییل به عنوان دولت غاصب مورد تایید سازمان ملل در غرب دنیای اسلام در حال نسل کشی مردم فلسطین است گفت: سکوت مدافعان دروغین حقوق بشر، برخی از مجامع بین المللی و حاکمان کشورهای عرب در برابر جنایات صهیونسیت ها در غزه لکه ننگ است و تفکر مدافع صلح و انسانیت به خوبی اهداف زیاده خواه آنان را درک می کند.

سکوت برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی مرگبار است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: این سکوت برخی کشورهای اسلامی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی مرگبار است و بیانگر این است که انسانیت در میان آنان مرده است.

وی با اشاره به وظیفه خطیر مسلمانان در این برهه از تاریخ خاطرنشان کرد: ملتهای مسلمان جهان باید با تمام ظرفیت‌های مالی، معنوی، مجازی و با قلم های خود شجاعت بچه ها، زنان و مردان فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی را به دنیا نشان دهند.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: فلسطین استراتژی ملی دنیای اسلام است و دفاع از آن در برابر صهیونیست‌ها وظیفه همه مسلمانان جهان است و تا زمانی که اسرائیل این غده سرطانی وجود دارد دنیای اسلام به آرامش نخواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه جنایت کاران آمریکا و انگلیس و مرتجعین منطقه با حفاظت از منافع اسرائیل از به وجود آمدن هلال شیعه در منطقه جلوگیری می کنند ادامه داد: اما به برکت انقلاب و مقاومت لبنان، ملت لبنان به جای سنگ با موشک به مقابله با صهیونیست می‌پردازند و مقام معظم رهبری نیز فرمودند امیدواریم کرانه غربی هم با موشک و پهباد به مبارزه با رژیم صهیونیست بپردازد.

امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: مردم ایران باید پشت سر رهبر معظم انقلاب از مردم مظلوم بحرین، فلسطین، عراق و افغانستان و تمام ملت مسلمان جهان در برابر جنایت کاران دفاع کنند و آزادی و آزادگی را در جهان گسترش دهند.

سرزمین فلسطین سرزمینی استراتژیک، امنیتی و دفاعی برای مسلمانان است

وی با تاکید بر اینکه سرزمین فلسطین سرزمینی استراتژیک، امنیتی و دفاعی برای مسلمانان است گفت: اسرائیل می کوشد با تخریب فرهنگ انسانی، کارشکنی اقتصادی، مشارکت درسرکوب جنبش های آزادی بخش، گسترش خدمات نظامی، اعمال جاسوسی و اعطای کمک های مالی، راهی برای نفوذ در آسیا بگشاید.

امام جمعه اراک اضافه کرد: صهیونیسم به عنوان مدعی دروغین حقوق بشر و آزادی با این جنایات در خوی درندگی از حیوانات وحشی سبقت گرفته است چرا که کشتار مردم بی‌گناه نشانه وحشی‌گری و حیوان صفتی درندگان است.

وی ادامه داد: روز قدس روز بیداری همه ملت های آزاده و به ویژه مسلمانان علیه ظلم و بیداد استکبار بین الملل و روز عزای صهیونیزم جهانی است و روزی است که مستضعفین انزجار و نفرت خود را از عملکرد صهیونیسم بین الملل در به خاک و خون کشیدن انسان ها، به ویژه به زنان و کودکان، اعلام می کنند.

آیت الله دری نجف آبادی یاداور شد: رژیم صهیونیستی با حمالات خود به بیمارستان های سازمان ملل و هلال احمر و صلیب سرخ تا کنون 800 نفر ازمردم فلسطین را شهید و شش هزار نفر را مجروح کرده اند و باید هنرمندان و نویسندگان و سیاستمداران هوشیار باشند تا ابعاد جنایت این جنایتکاران و نقشه‌های شیطانی آنها را بررسی و برای مردم مطرح کنند.

ضرورت هوشیاری دنیای اسلام در برابر جنایات صهیونیستی

خطیب جمعه اراک با تاکید بر ضرورت هوشیاری دنیای اسلام در برابر جنایات صهیونیستی در سرزمین فلسطین اظهار داشت: عدم حمایت مسلمانان و ادامه جنایت‌ها و اشغال فلسطین باعث می‌شود دنیای اسلامی روی خوش را نبیند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی 120 نفر از پزشکان استان برای مداوی مجروحان غزه گفت: این احساس مسئولیت و حس برادری و فداکاری پزشکان قابل قدردانی است.

یادآوری روز پنجم مرداد سالروز تاسیس نماز جمعه با امامت آیت الله طالقانی و دستگیری نیازمندان از سوی مردم روزه دار از دیگر محورهای خطبه های نماز جمعه امروز بود. و همچنین آیت الله دری نجف آبادی فطریه هر فرد را چهار هزار و 200 تومان اعلام کرد که باید به دست نیازمندان برسد.

کد خبر 2338152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha