۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳

حجت الاسلام دری نجف آبادی:

دنیای اسلام با وحدت کلمه به قله های کمال می رسد

دنیای اسلام با وحدت کلمه به قله های کمال می رسد

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: دنیای اسلام با وحدت کلمه به قله های کمال می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی صبح سه شنبه در خطبه های نماز عید سعید فطر در مصلای بیت المقدس اراک، با اشاره به حملات و جنایات اخیر رژیم صهیونیست در نوار غزه، افزود: بزرگترین مسئله دنیای اسلام فلسطین و توطئه های ناجوانمردانه رژیم صهیونیست است.

وی ادامه داد: اسرائیل جنایتکار جنایات زد بشری و انسانی و اخلاقی را در غزه پیش گرفته و به کوچک و بزرگ، مدرسه و مسجد و بیمارستان رحم نکرده و با استفاده از بمب های مجاز و غیر مجاز به این مردم بی دفاع حملاتی وارد کرده و می کنند.

نمایده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه مجامع بین المللی دفاع از حقوق بشر نیز در برابر جنایات رژیم اشغالگر سکوت و تنها به بیانه ای بسنده کردند، گفت: امروز وحدت مسلمانان چاره مقابله با دشمنان اسلام است.

آیت الله دری نجف آبادی اظهار کرد: همه مسلمانان باید دست به دست هم داده و این غده سرطانی را از پهنه گیتی محو و جهان اسلام و ملت های مظلوم را از زیر سلطه دشمنان تا دندان مسلح نجات دهند.

الگوهای بی بدیل ماه مبارک رمضان توفیق الهی است

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه در ماه رمضان الگوهای بسیار با عظمتی برای انسان وجود دارد، اضافه کرد: در راس این الگوها حضرت علی (ع)، ولادت امام حسن مجتبی (ع)، وفات حضرت خدیجه (س)، ایام معراج، جنگ بدر، شب های قدر و روز قدس بود.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه با عظمت و فرصت مناسبی برای بندگی خدا است، اظهار کرد: برای عبودیت و بندگی خالصانه باید از درگاه الهی سپاسگزاری کنیم.

آیت الله دری نجف آّبادی با اشاره به اینکه تقویت و ثبات قدم برای حفظ سرمایه های به دست آمده در ماه مبارک رمضان بسیار مهم است، تصریح کرد: ماه رمضان سی کلاس شرافت و کرامت و انسانیت برای روزه داران بود.

وی با تاکید بر پرهیز از حرمت شکنی به ویژه در ماه مبارک، اضافه کرد: برهنگی و بی بند و باری برای انسان شرف نیاورده و شخصیت انسان به پوشیدگی است و در غیر این صورت میان انسان و حیوان تفاوتی نیست.

عید فطر، عید سپاسگزاری است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه عفطر عید شکر و سپاس از درگاه خداوند متعال است، گفت: عید سعید فطر، عید سپاسگزاری در برابر توفیقات الهی و یکماه روزه داری است.

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه عید فطر، عید بزرگ مسلمانان است، اظهار کرد: در این عید مسلمانان جهان با وحدت و یکپارچگی و حضور در نماز عید بار دیگر پیوستگی خود را به نمایش می گذارند.
 

کد خبر 2340406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha