۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۱۶:۲۰

آیت الله دری نجف آبادی:

انتظارات جامعه از استان زادگاه امام خمینی(ره) بیشتر است

انتظارات جامعه از استان زادگاه امام خمینی(ره) بیشتر است

اراک- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک بر ضرورت فعالیت کانون های علم و ادب در استان تاکید کرد و گفت: انتظارات جامعه از استان زادگاه امام خمینی(ره) بسیار بیشتر از استان های دیگر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله  قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک افزود: دستگاههای متولی فرهنگ، حوزه های علمیه، دانشگاهها و مسئولان فرهنگی این استان باید گام های اساسی و بنیادی در راستای احیای فرهنگ ایرانی و اسلامی در جامعه بردارند.

مهمترین مسئله و اولویت در جامعه ایران اسلامی فرهنگ است

وی با تاکید بر اینکه هم اکنون مهمترین مسئله و اولویت در جامعه ایران اسلامی فرهنگ است چرا که پایه و اساس انقلاب اسلامی؛ فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) است گفت: باید سیره خاندان نبوت(ص) در جامعه تشریح و تبیین شود و نسل های سوم و چهارم انقلاب را به الگوگیری از سنت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تشویق کرد. 

امام جمعه اراک بیان کرد: باید الگو ها و فرهنگ اصیل ایرانی - اسلامی درخانواده ها نهادینه شود، چراکه کاهش آسیب های اجتماعی در گروی استفاده ازهنجارها و ارزش های بومی ایرانی و انطباق و تعامل مناسب با آرمان های انقلابی و ارزش های اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی مهمترین دلیل آسیب پذیری جامعه ایران زمین از تهاجم های فرهنگی دشمنان اسلام را بی توجهی به فرهنگ اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: استان مرکزی به لحاظ برخورداری از دانشگاه های های متعدد و حوزه های علمیه باید از نظر فرهنگ اسلامی و ایرانی بدرخشد و انتظارات مقام معظم رهبری را برآورده کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرهنگ، تولید علم و فناوری، اقتصاد مقاومتی ، تحکیم بنیان خانواده و تولید نسل این چهار مسئله از عوامل مهم اقتدار، عظمت و عزت واقعی جمهوری اسلامی ایران در سایه ایمان است.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: فرهنگ اسلامی و تولید علم و فناوری، تولید اقتصادی و زاد ولد از مسائل حیاتی است که رهبر معظم انقلاب مانند طبیب درد شناس اعلام و راهکار درمانی آنها را نیز اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: دولت، مجلس و مردم باید قدردان ولی فقیه باشند و با آگاهی و بصیرت ضمن درک صحیح مشکلاتی چون تورم، بیکاری و رکود با همراهی مقامات اجرایی برای ترمیم این معضلات بسیج شوند.

مردم عراق وحدت را تنها راهکار برای پایان بحران کشورشان می دانند

امام جمعه اراک همچنین با بیان این که مردم عراق وحدت را تنها راهکار برای پایان بحران کشورشان می دانند، گفت: تروریست های داعش در عراق به دنبال این هستند تا با ایجاد شکاف در ملت عراق همه چیز را از بین ببرند.

وی گفت: آمریکا و کشورهای دیگر که به وجود آورنده گروهک های تروریستی چون داعش و القاعده هستند با انجام سیاست های یک بام و دو هوا به زودی خود نیز قربانی تروریست خواهند شد.

آیت الله دری نجف آبادی ادامه داد: جریان های تروریستی منطقه به دست آمریکا و حمایت های مالی برخی از کشورهای منطقه ایجاد شده اند آنگاه ایران را که خود فدایی تروریست است و 17 هزار شهید و هزاران مجروح راه تروریست داده است را ضد تروریست نمی دانند.

وی افزود: آنها می خواهند با فشار کشور ما را تسلیم خود کنند ولی باید بدانند ایران کشوری مردمی با تفکر اسلامی است که با رشادتهای جانبازان و ایثارگران و خون هزاران شهید آبیاری شده و بر محور ولایت فقیه اداره می شود.

کد خبر 2368831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha