۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۱۸

آماده‌سازی اطلس 28 گلزار شهدای دزفول

آماده‌سازی اطلس 28 گلزار شهدای دزفول

کتاب اطلس راهنمای گلزارهای شهدای دزفول به همت انتشارات نیلوفران مقدمات آماده‌سازی برای ارسال به ارشاد و گرفتن مجوز چاپ را طی می‌کند.

عبدالرضا سالمی‌نژاد مدیر انتشارات نیلوفران در دزفول در این باره به خبرنگار مهر گفت: شهر دزفول یکی از شهرهایی بوده که در زمان جنگ، حملات زیادی به آن شده و شهر پرشهیدی محسوب می‌شود. به علاوه شهدای این شهر با شهدای دیگر شهرهای کشور متفاوت‌اند؛ یکی از تفاوت‌های این شهیدان، وجود خانواده‌های پرشهید است. دزفول در زمان جنگ، بارها و بارها مورد حملات موشکی قرار گرفت، بنابراین در این شهر با خانواده‌هایی با 23 شهید یا تعداد دیگری از شهدا روبرو خواهیم شد که قابل مقایسه با خانواده‌های شهدای دیگر شهرها نیستند.

وی افزود: چنین موضوعاتی برای منوچهر مهدی‌پور محقق کتاب «اطلس راهنمای گلزار شهدای دزفول» جذابیت داشته که به سراغ این شهر و گلزارهای شهدایش رفته است. این کتاب درباره 28 گلزار شهدایی است که شهر دزفول دارد و آقای مهدی‌پور طی 10 سال روی تک تک شهیدان این گلزارها تحقیق کرده است و جداول مختلفی از اسامی و نشانی آنها تولید کرده است.

سالمی‌نژاد با بیان اینکه «با توجه به مطالبی که بیان شد،‌ این کتاب می‌تواند یادبود مناسبی از دزفول و شهدایش باشد» گفت: اطلس راهنمای گلزارهای شهدای دزفول در قطع خشتی بزرگ و 800 صفحه در حال صفحه‌آرایی است تا برای گرفتن مجوز چاپ به ارشاد ارسال شود. این کتاب با مشارکت شهرداری دزفول و انتشارات نیلوفران به چاپ خواهد رسید.

کد خبر 2334318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha