۲۹ تیر ۱۳۹۳، ۱۵:۰۸

هاشمیان تاکید کرد؛

باید هزینه بالای نمونه گیری دوپینگ صرف آموزش شود

باید هزینه بالای نمونه گیری دوپینگ صرف آموزش شود

رئیس کمیته پزشکی با بیان اینکه مبارزه با دوپینگ با جدیت ادامه پیدا می‌کند، گفت: بازیکنان پیشکسوت باشگاه‌ها بیشترین تاثیر آموزشی را در بحث کنترل دوپینگ تیم‌ها دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، رئیس کمیته پزشکی درباره اینکه گفته می‌شود بحث مبارزه با دوپینگ در لیگ دسته یک با جدیت کمتری دنبال می‌شود، گفت: از مجموع کل تعداد آزمایش‌های کنترل دوپینگی که در فصل گذشته گرفته شد یک چهارم آن مختص به لیگ دسته یک بود.

وی افزود: ما لیگ دسته یک را به عنوان لیگی که محصول آن به لیگ برتر می‌رود، دارای حساسیت بالا می‌دانیم و توجه ویژه‌ای به آن داریم و به همین دلیل نمونه گیری‌ها با جدیت در این لیگ انجام می‌شود. اما متاسفانه برخی فکر می‌کنند که مبارزه با دوپینگ فقط به نمونه‌گیری محدود می‌شود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ادامه داد: در آمار سال 2012 که توسط سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ اعلام شد، فدراسیون فوتبال ایران مقام پانزدهم دنیا از بین 110 مرجع نمونه‌گیری جهان را کسب کرد و در بین فدراسیون‌های فوتبال جهان رده پنجم و در آسیا هم رده نخست را داریم. اما انجام نمونه‌گیری جزو کوچکی از بحث مبارزه با دوپینگ است. بخش اصلی آن آموزش و ایجاد فرهنگ مبارزه با دوپینگ است که البته همین بخش هم نیاز به ابزارهایی دارد.

هاشمیان ادامه داد: به عنوان مثال واضح است که بازیکنان از مربیان خود الگو برداری می‌کنند و در صورتی که مربیان با بحث ضد دوپینگ آشنا و همسو باشند، تاثیر زیادی در ایجاد این تفکر در ذهن بازیکن خواهد داشت که در این صورت پیمودن این راه برای ما سریع‌تر خواهد بود.

وی همچنین گفت: به اعتقادم در زمان نقل و انتقالات مسئله سلامت باشگاه و مربیان برای بازیکنان باید مورد توجه قرار گیرد و همینطور بازیکنان پیشکسوت یک تیم که تاثیر گذاری زیادی در بازیکنان جوان دارند، می‌توانند این فرهنگ‌سازی را به خوبی انجام دهند. در واقع بازیکنان پیشکسوت تیم‌ها بیشترین تاثیر آموزشی را در بحث کنترل دوپینگ باشگاه‌ها برای بازیکنان جوان‌تر دارند. در این صورت ما هم می‌توانیم هزینه‌های بسیار زیاد نمونه‌گیری را صرف موضوع آموزش کنیم.

هاشمیان در پایان گفت: به طور کلی خاطیان در همه جای دنیا وجود دارند و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت، به همین دلیل برای فصل جاری برنامه‌های جدی را در همه رشته‌ها و در همه رده‌های سنی انجام خواهیم داد چراکه از دو ماه گذشته تمامی تجهیزات لازم را خریداری کرده‌ایم و البته به موازات آن هم بحث آموزش را ادامه می‌دهیم.

کد خبر 2334707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha