۳۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹

امیدی به مهر خبر داد:

بیت قدیمی امام راحل(ره) میزبان مسابقات قرآنی ورزشکاران استان مرکزی

بیت قدیمی امام راحل(ره) میزبان مسابقات قرآنی ورزشکاران استان مرکزی

اراک-خبرگزاری مهر: معاون امور جوانان و فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی از برگزاری مسابقات قرآن این استان ویژه هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال حوزه جوانان خبر داد و گفت: بیت قدیمی امام راحل(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران میزبان این مسابقات ورزشی می شود.

مرتضی امیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه مسابقات قرآن استانی در شهرستان خمین برگزار می شود، افزود: نخستین دوره مسابقات قرآن استانی هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال حوزه جوانان سوم مرداد در بیت قدیمی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله شهرستانی این مسابقات در 12 شهرستان استان برگزار شد، گفت: از این مرحله در دو بخش آقایان و بانوان 48 نفر برگزیده و به مرحله استانی راه یافتند.

معاون امور جوانان وفرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی با تاکید بر اینکه مسابقات قرآن با حضور هیئت‌های ورزشی و سمن‌های فعال جوانان برگزار می شود، اضافه کرد: مسابقات مذکور در دو رشته تلاوت ترتیل و مفاهیم قرآن کریم برگزار می‌شود.

امیدی ترویج فرهنگ قرآنی بین ورزشکاران، تقویت ایمان و اعتقاد به قرآن کریم، تعمیق معرفت و تعمیم فهم و درک قرآن کریم، ایجاد انس با قرآن کریم، ارج نهادن به فعالیت‌های قرآنی و شناسایی و معرفی استعدادهای برجسته قرآنی جوان و ورزشکار را از اهداف برگزاری این مسابقات عنوان کرد.

وی در پایان تصریح کرد: چهار نفر از برگزیدگان مرحله استانی این رقابت‌ها به مرحله کشوری که در مشهد مقدس برگزار می شود، راه خواهند یافت.

کد خبر 2336154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha