۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۴۰

آيت الله علم الهدي:

تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شد/ نهی از منکر بدحجابی سیاسی نيست

تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شد/ نهی از منکر بدحجابی سیاسی نيست

مشهد - خبرگزاري مهر: امام جمعه مشهد گفت: در طول تاريخ تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد علم‌الهدی، ظهر چهارشنبه در جلسه تفسیر قرآن در مهدیه مشهد اظهار کرد: اسلام همواره از داخل ضربه خورده و در طول تاريخ تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شده است.

وي با تاكيد بر اينكه خداوند در مورد توطئه داخلی و تهاجم خارجی هشدار داده است، افزود: هیچ گاه اسلام از تهاجمات بیرونی ضربه نخورده و اين دين همواره به خاطر توطئه‌های داخلی ضربات زيادي را متحمل شده است.

امام جمعه مشهد عنوان كرد: خداوند در سوره ماعون در زمينه توطئه داخلی و تهاجم خارجی هشدار داده و این سوره در ارتباط با مدعیان دروغین دین است که به دنبال ضربه زدن به دین هستند و با توجه به اینکه نیمی از این سوره در مدینه و بقيه در مکه صادر شده به تهاجم‌های بیرونی و داخلی اشاره شده و بايد در نظر داشت كه تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شده و شکست دشمنان ترویج و قدرت اسلام را به دنبال داشته است.

آيت الله علم الهدي با اعلام اينكه سوره ماعون صد و هفتمین سوره قرآن است، عنوان كرد: ابتدای اين سوره در زمينه تکذیب دین و  برخوردهايي است که مشرکان با پیامبر داشتند و دراين راستا به منشا تکذیب دین نيز اشاره شده و اينكه اگر کسی دین را باور کرد هرگز به دین ضربه نمي زند.

وي بيان كرد: یکی از توطئه‌هایی که امروز استکبار آن را انجام مي دهد اين است كه تاسیس دین بکند و‌ افکاری را ترويج كند تا متدینین جذب آن شوند بنابراين امروز جریانات انحرافی جامعه را تهديد مي كند.

عضو مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه در حال حاضر عرفان‌های کاذب تلاش مي كنند، نوعي بی‌تفاوتي علیه اسلام و دین را به وجود آوردند تا نظام را از قشر متدین خالی کنند، افزود: دشمن امروز به دنبال به انحراف كشاندن جریان‌های سیاسی و جدايي آنان از مسائل دینی است و بي ترديد در جريان انتخابات نيز هر کسی كه به دنبال لاابالی‌گری است، جاسوس دشمن محسوب مي شود.

آيت الله علم الهدي يادآور شد: هر کاندیدایی كه در انتخابات‌ها براي ترویج بی‌بندوباری تلاش كرد يعني اينكه وابسته به استکبار است لذا بايد بصیرت و هوشیاری در این جریانات مورد توجه باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاكيد براينكه خداوند دین را نازل کرد تا مردم به آن عمل کنند، گفت: دین به معناي خدا باوری است و حاکم اصلی ما خداوند و زندگی اصلی ما بعد از این جهان است ودرحقيقت دین وسيله اي است تا از اين طريق دنیاي خود را برای آخرت بسازیم.

وي تاكيد كرد: امكان پذير نيست كه ما دین داشته باشیم اما در مقابل منکرات دینی بي توجهي كنيم و با دشمنان مبارزه نکنیم.

امام جمعه مشهد در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به حجاب در جامعه بيان كرد: امروز افرادی در داخل كشور با ادعاي روشنفکری و  به رغم داشتن مسئولیت‌های سیاسی با حجاب مبارزه نمی‌کنند و اعتقاد دارند مقابله با بدحجابی، خشونت است.

آيت الله علم الهدي ادامه داد: آنان از بدحجابي به عنوان منکر شرعی؛ حمایت می‌کنند و اين اقدام آنان موجب مي شود تا بی‌حجابی درجامعه رشد پيداكند و با جدايي از دین، ضمن مخالفت با نظام اسلامی، علیه انقلاب اقدام کنند.

وي با طرح اين پرسش كه چرا باید در دانشگاه آزاد بد حجابی آزاد باشد، افزود: اين دانشگاه مولود نظام اسلامي است بنابراين نبايد بد حجابی كه يك منکر دینی است در اين دانشگاه وجود داشته باشد زيرا جناح‌های سیاسی که تحت عنوان آزادی و حقوق بشر به ترویج بی‌حجابی می‌پردازند به دنبال فاصله گرفتن جوانان از دین و  کاهش پشتوانه مردمي انقلاب اسلامي هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: امروز كار به جايي رسيده كه وقتی می‌گوییم چرا باید با بی‌حجابی در دانشگاه آزاد برخورد نشود می‌گویند این برخورد سیاسی است در حالي كه نهی از منکر یک کار سیاسی نيست و امروز مي توان به جرات گفت كه اسلام از داخل ضربه خورده و در طول تاريخ تمام تهاجمات بیرونی سبب توسعه اسلام شده است.

کد خبر 2337152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha