۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۸:۰۷

حجت الاسلام میرعمادی:

وظیفه انسان در برابر نعمت های الهی شکر قلبی، زبانی و عملی است

وظیفه انسان در برابر نعمت های الهی شکر قلبی، زبانی و عملی است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: وظیفه انسان در برابر نعمت های الهی شکر قلبی، زبانی و عملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر پنج شنبه در جلسه تفسیر قرآن با تفسیر آیه 34 سوره مبارکه ابراهیم اظهار داشت: یکی از ویژگیهایی که بسیار در قرآن از آن یاد شده نعمت است.

وی با بیان اینکه نعمت به معنای هرگونه مواهب و بخششی است که نصیب انسان می شود، ادامه داد: هر گونه نیکی که نصیب انسان می شود نعمت است.

حجت الاسلام میرعمادی با اشاره به نعمت هایی که خدا به انسان بخشیده است، افزود: برخی از این نعمت ها مادی و برخی دیگر معنوی مانند عقل، ایمان، هدایت، اسلام و ولایت و... است.

وی به تقسیم بندی دیگری از نعمت ها اشاره کرد و بیان داشت: برخی از نعمت های خداوند که به انسان بخشیده دنیوی و برخی نیز اخروی است.

این مفسر قرآن تقسیم بندی نعمت ها به جسمانی و نفسانی و روحانی را از دیگر تقسیم بندی ها در این زمینه عنوان کرد و افزود: دو نعمت سلامت و امنیت در روایات مجهول شناخته شده اند که انسان ها قدر آن را نمی دانند.

حجت الاسلام میرعمادی افزود: این آیه به انسان می گوید هر چه از نعمت های الهی که به خیر و صلاح انسان باشد به او داده می شود.

وی به تفسیر بخش دوم آیه اشاره کرد و افزود: در این بخش آمده است که اگر شما بخواهید نعمت های خدا را شمارش کنید توانایی ندارید چون هم فراوانند که انسان قادر به شمارش نیست و هم انسان علم و آگاهی ندارد و فقط نعمت های ظاهری را می بیند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد به قسمت سوم آیه اشاره و بیان کرد: وظیفه ما در برابر نعمت های الهی شکر قلبی به صورت به یاد خدا و نعمت هایش بودن، زبانی و عملی است یعنی اینکه نعمت را در راه صحیح مصرف کنیم.

کد خبر 2337719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha