۴ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۳۹

به همراه لاشه دو قوچ وحشی/

2 شکارچی متخلف در خراسان شمالی دستگیر شدند

2 شکارچی متخلف در خراسان شمالی دستگیر شدند

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری دو شکارچی متخلف در شهرستان جاجرم خبر داد و افزود: در بازرسی از منازل این دو شکارچی لاشه دو قوچ وحشی نیز کشف و ضبط شد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به کشف لاشه دو رأس قوچ وحشي توسط مأمورين يگان حفاظت محيط زيست خراسان شمالي، اظهار کرد: مامورین محیط زیست استان با همکاري پاسگاه انتظامي طبر موفق به دستگيري دو نفر شکارچي متخلف شدند.

به گفته وی پس از دستگیری از شکارچیان متخلف در بازرسی از منازل این دو در روستاي کتلي شهر جاجرم يک قبضه اسلحه ساچمه زني تک لول و لاشه دو رأس قوچ وحشي کشف و ضبط شد.

مطهری اضافه کرد: برای شکارچیان متخلف مزبور پرونده ای تشکیل شد و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دو میلیون و 800 هزار هکتار وسعت دارد که 194 هزار و 141 هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور، 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود، 68 خزنده از 228 گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

کد خبر 2338254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha