۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۰۹

مطهری خبر داد:

شکارچی پلنگ در خراسان شمالی به سه سال حبس محکوم شد

شکارچی پلنگ در خراسان شمالی به سه سال حبس محکوم شد

بجنورد- خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: یک شکارچی این استان که اقدام به شکار یک قلاده پلنگ ایرانی کرده بود با رای دادگاه به سه سال حبس محکوم شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مطهری صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از محکومیت سه ساله یک شکارچی سابقه دار این استان به دلیل شکار یک قلاده پلنگ ایرانی خبر داد و افزود: این پلنگ زمستان سال  گذشته در منطقه شكار ممنوع بهكده رضوي كشته شده بود و پوست آن جهت فروش در شهرستان مانه و سملقان در حال خريد و فروش و جابجايي بود.

وی اضافه کرد: در پی كسب اطلاع مامورين محيط زيست شهرستان مانه و سملقان و با هماهنگي دادستان شهرستان، مامورین به صورت نامحسوس با يك سري عمليات ویژه جهت شناسايي محل اختفا و معامله پوست وارد عمل شدند و در حين معامله دو نفر متخلف دستگير و با هماهنگي دستگاه قضايي به دادسرا معرفي شدند.

مطهری اظهار داشت: با شناسایی و دستگیری شکارچی پلنگ ایرانی؛ مشخص شد که وی داراي سابقه شكار غيرمجاز حيوانات وحشي بوده است.

این مسئول افزود: پس از رسیدگی به پرونده شکارچی مزبور در مراجع قضایی، دادگاه صالحه برای این شکارچی غیرمجاز محکومیت حبس سه ساله را در نظر گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی ضمن تقدیر از مسئولین قضایی شهرستان مانه و سملقان اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها موجب بازدارندگی در شکار حیات وحش شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی دو میلیون و 800 هزار هکتار وسعت دارد که 194 هزار و 141 هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور، 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود، 68 خزنده از 228 گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

کد خبر 2359196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha