۵ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۶

مطهری:

سه شکارچی غیرمجاز در اسفراین دستگیر شدند

سه شکارچی غیرمجاز در اسفراین دستگیر شدند

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری شکارچیان غیرمجاز از سوی محیط بانان اسفراین پیش از اقدام به شکار خبر داد.

سیدعلی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مامورين اجرايي گشت سيار حفاظت محیط زیست شهرستان اسفراین در حین گشت و کنترل در منطقه آزاده (آق قلعه و دره فتح آباد) سه نفر شکارچی غیرمجاز را دستگیر کردند.

وی با بیان این که محیط بانان حفاظت محیط زیست اسفراین در تعقیب اين سه نفر شکارچی متخلف بودند، اضافه کرد: ماموران موفق شدند شکارچیان مورد نظر را در منطقه محیط زیست آزاده پیش از اقدام به شکار دستگیر کنند.

به گفته مطهری اسلحه این شکارچیان متخلف پس از دستگيري آنها به حالت آماده باش و مسلح بود متهمان در بازجویی اقرار کرده اند که هدف آنها شکار پرندگان بوده است.

وی اضافه کرد: از متهمين يک قبضه سلاح نيمه خودکار به شماره  300473085 به همراه دوربرد سلاح و اصل جواز، 11 عدد فشنگ ساچمه زني، دو عدد چاقو ، دو دستگاه دوربين چشمي به همراه يک عدد جلد دوربين چشمي کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با بیان این که در این زمینه پرونده ای تشکیل شده است، اظهار داشت: متهمان برای سیر مراحل قانونی به همراه پرونده تشکیل شده به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، دو پارک ملي و دو منطقه حفاظت شده سالوک و ساريگل در شهرستان اسفراين از زیستگاههای قوچ و میش و کل و بز استان محسوب می‌شوند.

خراسان شمالی دو میلیون و 800 هزار هکتار وسعت دارد که 194 هزار و 141 هکتار آن شامل سه پارک ملی سالوک، ساریگل و ضامن آهو، مناطق حفاظت شده سالوک، ساریگل، قرخود، گلول و سرانی و پناهگاه حیات وحش میاندشت زیر پوشش مدیریت حفاظت محیط زیست است.

در این استان 65 گونه پستاندار از 197 گونه موجود در کشور، 141 گونه پرنده از 532 گونه موجود، 68 خزنده از 228 گونه موجود، چهار گونه خزنده دوزیست از 20 گونه موجود و هشت گونه ماهی و آبزی از مجموع 160 گونه آبزی موجود در کشور زیست می کنند که برخی از این گونه ها نظیر یوزپلنگ، بالابان، هوبره، کبک دری، کرکس مصری و... در طبقه بندی اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت(IUCN) در رده‌های بحرانی و در حال انقراض قرار دارند.

کد خبر 2378506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha