۳ شهریور ۱۳۹۳، ۱۱:۱۹

مطهری:

کارخانه سنگ شکن شیروان به علت آلودگی زیست محیطی پلمب شد

کارخانه سنگ شکن شیروان به علت آلودگی زیست محیطی پلمب شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: کارخانه سنگ شکن شیروان به دلیل ایجاد آلودگی بیش از حد مجاز، تا رفع کامل این آلودگی زیست محیطی پلمب شد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، از پلمپ یک واحد آلاینده محیط زیست در خراسان شمالی خبر داد و افزود: با توجه به ضوابط و قوانين موجود از جمله قانون حفاظت و بهسازي محيط زيست و قانون نحوه جلوگيري از آلودگي هوا، اداره کل حفاظت محیط زیست استان با آن دسته از واحدهای آلاینده که ضوابط و استانداردهاي قانوني مورد عمل را علي رغم پيگيري ها و اخطارهاي زيست محيطي رعايت نمي کنند؛ برخورد جدی قانونی می شود.

وی اضافه کرد: در همین زمینه در پی شکایتهای مردمی ناشی از فعاليت یک واحد سنگ شکن در شهرستان شیروان، پس از بازدید کارشناسان محیط زیست روشن شد که این واحد آلودگی بیش از حد مجاز دارد و به همین دلیل نیز تا زمان رفع کامل این آلودگی زیست محیطی پلمپ شد.

مطهری اظهار داشت: براساس ضوابط و قوانين، چنانچه کارخانجات و کارگاههايي که موجب آلودگي محيط زيست می شوند؛ در مهلت معين تعيين شده براساس اخطاريه هاي کتبي محيط زيست، نسبت به رفع موجبات آلودگي مبادرت و يا نسبت به جابجايي به مکان مجاز مورد تأييد محيط زيست اقدام نکنند؛ با هماهنگی مقامات قضایی، از ادامه فعاليت واحدهاي ياد شده تا زمان رفع آلايندگي ممانعت به عمل خواهد آمد.

وی مطهری افزود: اداره کل حفاظت محيط زيست خراسان شمالي در راستاي انجام وظايف و مأموريت هاي محوله و به منظور برقراري و ثبات و تعادل محيط زيست و جلوگيري از بروز بحرانها و معضلات زيست محيطي و اتلاف منابع، با جديت و به صورت مستمر، تمامی واحدهاي توليدي صنعتي استان را مورد نظارت، پايش و بازديد قرار مي دهد.

کد خبر 2356917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha