۱ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۵۵

مطهری:

دو شکارچی غیرمجاز در شیروان دستگیر شدند

دو شکارچی غیرمجاز در شیروان دستگیر شدند

شیروان- خبرگزاری مهر: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از دستگیری دو شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده قرچه در شهرستان شیروان خبر داد.

علی اصغر مطهری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به دستگيري دو شکارچي غیرمجاز در شهرستان شيروان، اظهار داشت: مأمورين يگان حفاظت محيط زيست این شهرستان در عملیات گشت و کنترل در مناطق آزاد و زيستگاههاي شیروان، دو شکارچی غیرمجاز و متخلف که اقدام به شکار چهار قطعه کبک کرده بودند؛ را دستگیر کردند.

وی با بیان این که این دو شکارچی در در حاشيه منطقه حفاظت شده قرچقه دستگير شده‌اند، افزود: از این شکارچیان چهار قطعه کبک و ادوات مخصوص شکار کبک کشف و ضبط شد.

به گفته مطهری در این زمینه پرونده‌ای تشکیل شد و متخلفان به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شدند.

مطهری اظهار داشت: شهرستان شیروان دارای یک منطقه حفاظت شده به نام گلول و سرانی و سه اثر طبیعی ملی ارس سرانی، صنوبر نظرعلی و سروهای قره باغ است.

در عرصه های زیستی این شهرستان گونه های شاخصی نظیر هما، کبک دری، قوچ و میش اوریال، کل و بز، پلنگ زیست می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان شیروان با وسعت بیش از سه هزار و 700 کیلومترمربع از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می‌شود.

شیروان از شهرهای مرتفع خراسان شمالی محسوب می شود که در دره رود مرزی اترک ما بین کوه‌های کپه‌داغ و آلاداغ جای گرفته‌ و دارای آب و هوای نسبتا سرد در زمستان و گرم و معتدل در تابستان است.

 

کد خبر 2375979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha