۴ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹

حجت الاسلام میرعمادی:

رونق اقتصادی در گرو اقبال عمومی مردم است/ انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم پیروز شد

رونق اقتصادی در گرو اقبال عمومی مردم است/ انقلاب اسلامی به پشتوانه مردم پیروز شد

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: رونق اقتصادی در سایه اقبال عمومی مردم است و لازمه اقبال عمومی تامین امنیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر شنبه در جلسه تفسیر قرآن با تفسیر آیه 37 سوره مبارکه ابراهیم اظهار داشت: این آیه با موضوع دعای حضرت ابراهیم(ع) زمانی که اسماعیل و هاجر را به مکه آورده است.

وی به نکات این آیه اشاره و عنوان کرد: مکه در زمان حضرت ابراهیم(ع) یک وادی غیر قابل کشت و زرع و خشک و بی آب و علف بود. طبق احادیث و روایات خداوند به این دلیل خانه خود را در یک وادی غیرقابل کشت قرار داد برای این که آزمایشی برای بندگان باشد که بروند و در آنجا عبادت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه با بیان اینکه به دو دلیل خانه خدا را بیت الله الحرام می گویند افزود: این خانه دارای حرمت و احترام بوده و کسانی که می خواهند محرم شوند 24 چیز بر آنها حرام می شود.

حجت الاسلام میرعمادی به دیگر نکات این آیه اشاره کرد و بیان داشت: هدف از اینکه ابراهیم(ع) همسر و فرزندش را در مکه ساکن کرد برای عبادت خدا و اقامه نماز بوده است. این که ابراهیم حاضر می شود زن و بچه اش را در بیابان بی آب و علف قرار داد برای نماز نشان دهنده اهمیت نماز است.

وی تصریح کرد: گاهی برای حفظ دین و اقامه نماز آوارگی و هجرت و دوری از خانواده و محرومیت از رفاه و آسایش لازم است.

این مفسر قرآن با اشاره به دعای سوم حضرت ابراهیم در این آیه مبنی بر اینکه "خدایا دل های مردم و افکار عمومی را متوجه مکه کن" ادامه داد: پشتوانه مردمی بسیار مهم است به طوریکه انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) به پشتوانه مردم پیروز شدند.

حجت الاسلام میرعمادی به دعای چهارم حضرت ابراهیم مبنی بر اینکه "خدایا فرزندانم را از انواع نعمت ها روزی ده" اشاره کرد و افزود: منظور این بخش آیه رونق اقتصادی و بهبود اقتصاد مردم است.

وی با بیان اینکه حضرت ابراهیم وقتی دید سرزمینش قابل کشت نیست از خدا تجارت و رونق اقتصادی خواست، گفت: رونق اقتصادی در سایه اقبال عمومی مردم است و لازمه اقبال عمومی تامین امنیت است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه همه تلاش حضرت ابراهیم برای خدا و توجه مردم به سوی خدا بوده است، یادآور شد: اگر حضرت ابراهیم این همه سختی را تحمل کرد برای توفیق عبادت و نماز است. درس است برای ما که هر کاری انجام می دهیم برای خدا باشد.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این آیه ها دلالت بر این است که حضرت ابراهیم (ع) رسالت جهانی داشت، عنوان کرد: در روایتی به نقل از حضرت محمد(ص) آمده است که ما از ذریه ابراهیم هستیم که نشان می دهد ابراهیم منادی توحید بوده و رسالت جهانی داشته است.

کد خبر 2338818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha