۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۰

پنتاگون هشدار داد:

تلاش برای از بین بردن حماس فقط سبب بدتر شدن اوضاع می شود

تلاش برای از بین بردن حماس فقط سبب بدتر شدن اوضاع می شود

یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در اظهاراتی هشدار داد که تلاش برای از بین بردن جنبش اسلامی حماس موجب بدتر شدن اوضاع در خاورمیانه می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سرهنگ "مایکل فلین" رئیس بخش اطلاعات نظامی پنتاگون، در اظهارات خود گفت: از بین بردن حماس فقط منجر به بروز وضعیتی خطرناک تر از آنچه که هم اکنون با آن در خاورمیانه مواجه هستیم می شود.

این مقام عالی رتبه ارتش آمریکا که تا چندی دیگر بازنشسته می شود با اشاره به توانایی های حماس از جمله حفر تونل و انجام عملیات های چریکی و جنگ های نامنظم، گفت: از بین بردن این گروه نمی تواند پاسخ مشکلاتی باشد که اسرائیل و یا آمریکا در خاورمیانه با آنها مواجه هستند.

سرهنگ فلین که در نشست امنیتی آسپن در کلرادو سخن می گفت در ادامه تاکید کرد: اگر حماس از بین برود ما به احتمال زیاد با جریانی خطرناک تر مواجه خواهیم شد. بدترین تهدیدی که ممکن است در منطقه با آن مواجه شویم چیزی شبیه داعش خواهد بود.

تهدید رئیس بخش اطلاعات نظامی وزارت دفاع آمریکا در مورد تلاش برای از بین بردن حماس در حالی است که رژیم صهیونیستی از 20 روز قبل حملات گسترده ای را با هدف رسیدن به این هدف آغاز کرده و در نتیجه آن نزدیک به یکهزار و 150 نفر از ساکنان غزه به شهادت رسیده اند، اما در مهار گروههای مقاومت و توقف شلیک موشک ناکام مانده و هم اکنون برای آتش بس دائمی تلاش می کند.

کد خبر 2339087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha