۶ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۵۴

حجت الاسلام میرعمادی مطرح کرد:

قرآن کتاب هدایت و تربیت/ عذاب روز قیامت جلوه ای از اعمال انسان در دنیا است

قرآن کتاب هدایت و تربیت/ عذاب روز قیامت جلوه ای از اعمال انسان در دنیا است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: قرآن کتاب هدایت و تربیت است و گاهی وضعیت مومنان را و گاهی نیز وضعیت انسانهای ظالم را بازگو می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر دوشنبه در جلسه تفسیر قرآن با تفسیر آیات 42 و 43 سوره مبارکه حضرت ابراهیم اظهار داشت: این آیات وضع ظالمان و ستمگران را بیان می کند.

وی با بیان اینکه این آیات بازگو کننده وضعیت انسانهای ظالم است تا انسانها درس و عبرت بگیرند گفت: کتاب قرآن کتاب هدایت و تربیت است و گاهی وضعیت مومنان را و گاهی نیز وضعیت انسانهای ظالم را بازگو می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه در آیات 42 و 43 سوره ابراهیم قرآن به وضعیت انسانهایی که ظلم، ستم، تجاوز، تعدی به حقوق مردم می کنند اشاره دارد گفت: خداوند در قرآن می فرماید که انسانهای ظالم هم در دنیا و هم در آخرت دچار عذاب شدید روحی و جسمی می شوند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه در قرآن همواره تاکید شده که ظالمان عذاب دردناک و همیشگی دارند گفت: ظالمان در دنیا ذلیل و خوار می شوند به طوریکه ما می بینیم انسانهای ظالمی مانند صدام چگونه ذلیل و خوار شدند.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده که انسانهای ظالم در آخرت همنشین شیطان می شوند و آتش جهنم بر آنها احاطه کامل پیدا می کند افزود: در آیه 42 سوره ابراهیم به این موضوع اشاره شده که خداوند می فرماید ما در دنیا به ظالمان مهلت می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه این سوال اینجا مطرح می شود که چرا که خداوند به این انسانها مهلت می دهد افزود: برای این سوال سه جواب مطرح است خداوند می فرماید ما به ظالمان مهلت  می دهیم تا شاید متنبه شده و توبه کنند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه همچنین گاهی نیز به ظالمان مهلت داده می شود به خاطر اینکه به آنها عذاب بیشتری بدهند عنوان کرد: همچنین در جواب دیگر در این آیه آمده که دنیا جای کیفر و پاداش نیست بلکه آخرت جای کیفر و پاداش است.

وی بیان داشت: این آیه چند پیام دارد و آن اینکه انسانها قضاوت نکنند که خدا از آنها غافل است و یکی از سنتهای الهی مهلت دادن بوده و کیفر اصلی کار ظالمان در قیامت است و عذاب ظالمان در قیامت خیره کننده است به طوریکه چشمهای این انسانها از ترس و وحشت از حرکت باز می ایستد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با اشاره به تفسیر آیه 43 سوره ابراهیم نیز افزود: این آیه در خور تامل است و عذاب ظالمان را در روز قیامت بازگو می کند.

حجت الاسلام میرعمادی در این آیه آمده که مجازاتها و عذاب الهی در روز قیامت آنقدر وحشتناک است که ظالمان از شدت هول گردنهاى خود را برافراشته، سر به آسمان بلند كرده و حتى چشمهایشان از ترس باز و بی حركت می ماند گفت: همچنین در این آیه آمده که این انسانهای ظالم از ترس و شدت عذاب دلشان تهی و خالی می شود.

وی ادامه داد: عذاب روز قیامت جلوه ای از عمل دنیا است و علت این عذاب این است که  انسانهای ظالم در دنیا مردم را مسخره می کنند و مغرور و متکبر هستند و خود را حق و حقیقت می دانند که خداوند در مقابل در قیامت آنها را ذلیل و خوار می کند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد ادامه داد: ظالمان در دنیا آیات الهی و پیامبران را تکذیب و خدا را فراموش می کنند که خداوند نیز در روز قیامت آنها را فراموش می کند و به آنها نشان می دهد که خدا از کارهای آنها در دنیا غافل نبوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه خداوند در قرآن بیان می کند که عاقبت ظالمان را بنگرید نه وضعیت فعلی آنها را بیان داشت: مقام، ثروت، صحت و قدرت هیچ کدام در روز قیامت برای انسان کار ساز نیست بلکه ایمان، تقوا، عبادت و بندگی خداوند در آخرت به درد انسان می خورد.

کد خبر 2340099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha