۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۲۸

حجت الاسلام خاتمی:

مدعیان حقوق بشر بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند/ آمریکا همواره مستقیم و غیر مستقیم در جنایت علیه بشریت نقش داشته است

مدعیان حقوق بشر بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند/ آمریکا همواره مستقیم و غیر مستقیم در جنایت علیه بشریت نقش داشته است

زنجان -خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مدعیان حقوق بشر بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند گفت: سکوت کشورهای مدعی حقوق بشر در برابر جنایات هولناک رژیم صهیونیستی علیه مردم بی گناه غزه مایه شرمساری است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر زنجان افزود: مدعیان حقوق بشر امروز در غزه حمام خون راه انداخته‌اند  و با کودک کشی و راه انداختن حمام خون در غزه ملت بی کناه غزه را  مورد هجمه قرار دادند.

وی  با اشاره به یک هزار و 500 نفر در نواز غزه افزود:  مدیریت جهان در دست چند کشور محدود است که اعتقادی به بشر، حقوق بشر و انسانیت ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  گفت: این جنایت‌ها با حمایت‌های مستقیم آمریکا با عنوان دفاع رژیم جعلی اسرائیل از خود صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به تصویب بودجه‌های میلیاردی از سوی سنای آمریکا برای انسان کشی در نوار غزه گفت: حمایت‌های مادی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیست غاصب موجب کشتار مردم بی‌دفاع غزه شده است.

وی با محکومیت سکوت کشورهای عربی در قبال مردم غزه, سیاست های برخی کشورهای عربی را در خصوص غزه و مسدله فلسطین را همسو با آمریکا و رژیم جنایتکارذ کار اسرائیل عنوان کرد و گفت: نفرین به دولت‌های عربی که از حقوق بشر آمریکایی دفاع می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان  بر ضرورت توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری د‌ر خصوص برگزاری انتخابات در فلسطین تاکید کرد و گفت:  مردم فلسطین و آورگان این سرزمین غصب شده باید آزادانه نوع حکومت خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به 15 مرداد سال 1945 به عنوان سالروز بمباران هیروشیما و ناکازاکی  توسط آمریکا   افزود:  اکمریکا همواره در طول تاریخ به صورت مستقیم و یا غیرمستقیم با حمایت از دولت های جنایتکار در جنایت بر علیه بشریت دخالت داشته است و در حادثه بماران هروشیما و ناکازاکی 160  هزار انسان بیگناه در این بمباران  کشته شدند.

وی با بیان اینکه تبعات این بمباران هنوز در بین نسل های این جوامع ادامه دارد، یادآور شد: این بمباران توسط آمریکا به این مناطق صورت گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به 11 مرداد سال 288 هجری- شمسی گفت: این روز از روزهای مهم در حیات سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام خاتمی با اشاره به اینکه علما بعد از آغاز دوران غیبت کبری همواره پشتیبان اسلام بوده و از آن پاسداری کرده‌اند افزود: یکی از حرکت‌های مطلوب علما مسئله ایجاد قانون و قانونگرایی با عنوان عدالتخانه در دوران قاجار بود و  ایجاد مشروطیت در جامعه با اهداف انگلیسی هدف برخی از افراد جامعه بود و این مشروطه‌طلبی با عنوان اختلاف‌افکنی بین علما، علما و مردم و تغییر افکار عمومی به نفع انگلیسی‌ها صورت می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به 12 مرداد سال 57 با عنوان روز انتخابات خبرگان گفت: این روز مصداق میثاق ملی مردم محسوب می‌شود.

 نمازگزاران زنجانی پس از اقامه نماز جمعه این هفته با تجمع در محوطه مصلای این شهر با ابراز انزاجار از جنایات رژیم اشغالگر قدس و  با سردادن شعارهای مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا از اقدامات وحشیانه رژیم غاصب اسراییل در کشتار بی رحمانه کودکان و مردم غزه و فلسطین راهپیمایی کردند.

 

کد خبر 2341014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha