۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۰:۲۴

گزارش تحلیلی - خبری مهر؛

دست مسئولان کشتی در پوست گردو/ کدام اولویت انتخاب می‌شود؟

دست مسئولان کشتی در پوست گردو/ کدام اولویت انتخاب می‌شود؟

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: زمان در حالی برای فدراسیون کشتی و متولیانش به سرعت در حال سپری شدن است که هنوز مشخص نیست اولویت آماده‌سازی و کسب نتیجه تیم‌های ملی کشتی با بازیهای آسیایی است یا رقابتهای جهانی؟ این در حالیست که به نظر می‌رسد مسئولان ورزش کشور ترجیح می‌دهند کشتی حضور پرقدرتی در بازیهای آسیایی داشته باشد تا تعداد مدال‌های ایران افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رقابتهای جهانی کشتی امسال در ازبکستان، حال و هوای متفاوتی برای فدراسیون کشتی ایران دارد چرا که این رقابتها نه تنها از سنگینی و اهمیت بالایی برخوردار است بلکه فاصله زمانی محدود و اندک رقابتهای جهانی تا بازیهای آسیایی، به نوعی دست متولیان فدراسیون و اهالی این رشته را در پوست گردو گذاشته است!

طبق تقویم فیلا، رقابتهای جهانی کشتی آزاد و فرنگی سال 2014 اواسط شهریور ماه به میزبانی ازبکستان برگزار می شود و این در حالیست که کمتر از یک هفته بعد، بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی افتتاح خواهد شد و یک هفته بعد از مراسم افتتاحیه، نوبت به رقابتهای کشتی می رسد.

این فاصله زمانی محدود مدتهاست که به دغدغه بزرگی برای فدراسیون کشتی بدل شده و اهمیت کسب نتیجه در هر دو میدان بین المللی پیش رو، اتخاذ هر تصمیمی را برای متولیان فدراسیون سخت و دشوار کرده است.

از سویی دیگر کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک نیز بارها در اظهارات خود به اهمیت بازیهای آسیایی برای تمامی رشته های ورزشی مدال آور اشاره کرده که به نوعی می توان این اظهارات را اتمام حجت متولیان ورزشی کشورمان در حل مشکل فدراسیون کشتی دانست.

البته فدراسیون کشتی نیز تا حد امکان برای حل این مشکل وارد عمل شده و در نظر دارد در برخی اوزان رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی از دو کشتی گیر استفاده کند، اما با تمام این راهکارها باز هم در برخی اوزان نمی توان چنین ریسکی را پذیرفت.

آنچه مسلم است رنکینگ مدالی بازیهای آسیایی در جایگاه ورزش ایران در قاره کهن از اهمیت بالایی برخوردار است و مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به هیچوجه دوست ندارند کشتی ایران با اما و اگر وارد این بازیها شود.

از سویی دیگر رقابتهای جهانی 2014 ازبکستان هم برای فدراسیون کشتی و اهالی این رشته از اهمیت و حساسیت زیادی برخوردار است و حتی برخی از گوش شکسته ها حاضرند با چشم‌پوشی موفقیت در بازیها آسیایی، ملی پوشان کشورمان با تمام توان در رقابتهای جهانی به میدان بروند و نتیجه مطلوب و افتخارآفرین کسب کنند!

در نهایت طبق آخرین اخبار شنیده شده از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک، واضح است متولیان ورزش به بازیهای آسیایی و کسب نتیجه در این میدان قاره ای علاقه بیشتری دارند و به نوعی با رفتار و گفتار غیر مستقیم خود به فدراسیون کشتی اعلام کرده اند موفقیت در بازیهای آسیایی را فدای درخشش در رقابتهای جهانی نکنند.

کد خبر 2341433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha