۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۴۲

پیگیری مهر/

رفع تشنگی ۵ هزار نفر در ۱۰۰ متری شهر/ آب به شهرک امام کوهدشت رسید

رفع تشنگی ۵ هزار نفر در ۱۰۰ متری شهر/ آب به شهرک امام کوهدشت رسید

کوهدشت - خبرگزاری مهر: پس از انعکاس مشکلات مردم و پیگیری رسانه ها، رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کوهدشت از برطرف شدن مشکل آب شرب شهرک امام خمینی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مردم شهرک امام خمینی کوهدشت فصل گرمای امسال را با بی آبی شدیدی آغاز کردند به گونه ای که در اوج گرمای تیرماه سال جاری که مقارن بود با ماه مبارک رمضان، تنها چند ساعت از نیمه های شب را می توانستند از آب لوله کشی منازل خود استفاده کنند.

بحران نبود آب شرب در شهرک امام خمینی کوهدشت تا جایی مردم این شهرک را در تنگنا قرار داد که مجبور بودند آب مصرفی روزانه خود را با گاری از کوهدشت تهیه کنند که این موضوع از سوی خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان " مزارع ذرت مایه حیات بحرانی ترین دشت لرستان را سرکشید/ تشنگی ۵ هزار نفر در ۱۰۰ متری شهر" مورد پیگیری قرار گرفت.

اما این بار آستین همت مسئولان بالا رفت تا سریعا بحران نبود آب شرب 5 هزار نفر ساکن این شهرک در نزدیکی کوهدشت را برطرف کنند تا مردم این شهرک مجبور نباشند برای تهیه آب مصرفی خود گرمای داغ مرداد را تا منازل بستگان خود در کوهدشت روزی چند بار تردد کنند.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی کوهدشت در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه با بیان اینکه مردم شهرک امام با بحران آب روبه رو بودند، گفت: دراین راستا نامه نگاری هایی انجام گرفت تا بالاخره منجر به برطرف شدن مشکل آب شرب این شهرک شد.

کامران یوسفوند ادامه داد: با اجرای خط و پست 20 کیلوولت برق و تقویت قدرت ایستگاه پمپاژ روستای چنار و افزایش عمق نصب به میزان 70 متر، مقدار آبدهی این ایستگاه از 12 به 25 لیتر بر ثانیه افزایش یافت تا توانستیم مشکل آب شرب شهرک امام را به طور پایدار رفع کنیم.

یوسفوند اظهار داشت: رفع مشکل آب شرب این شهرک پنج هزار نفری با اعتباری به مبلغ 150 میلیون تومان عملیاتی شد.

وی تصریح کرد: از تمام نقاط شهرک امام خمینی کوهدشت بازدید کردم که این شهرک در حال حاضر مشکلی در زمینه نبود آب شرب ندارد.

بنابر این گزارش چندین سال خشکسالی پی درپی و پایین رفتن سطح سفره های آب زیرزمینی در کوهدشت باعث شده تا بیشتر روستاها و گاه شهر کوهدشت با مشکل آب آشامیدنی مواجه شوند به گونه ای که آبرسانی به تعدادی از این روستاها به وسیله تانکر انجام می گیرد.

هرچند با حفر تعدادی چاه در برخی مناطق روستایی کوهدشت مشکل تهیه آب آشامیدنی تعداد کمی از روستاهای این شهرستان برطرف شده اما مردم بیشتر روستاهای کوهدشت همچنان با این مشکل جدی دست به گریبان هستند.

شهرک امام خمینی کوهدشت هم که ابتدای آن بیشتر از حدود 100متر با این شهر فاصله ندارد جزء حوزه روستایی آن به حساب آمده و آن را شهرک روستایی می خوانند تا آب آشامیدنی اش از چاهی بیرون از کوهدشت تامین شود. چاهی که علاوه بر این شهرک باید آب آشامیدنی روستاهای دیگری را تامین کند.

انعکاس مشکل آب شرب این شهرک در خبرگزاری مهر موجب شد تا آستین تدبیر مسئولان امر در استان برای رفع این مشکل هرچه سریعتر بالا برود و آب شرب مورد نیاز 800 خانوار ساکن در شهرک امام خمینی(ره) کوهدشت تامین شود.

کد خبر 2341988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha