۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۳:۳۶

محمدی:

افت 12 متری سطح آب زیرزمینی در کوهدشت/ بحران آب آشامیدنی در پیش است

افت 12 متری سطح آب زیرزمینی در کوهدشت/ بحران آب آشامیدنی در پیش است

کوهدشت - خبرگزاری مهر: سرپرست فرمانداری شهرستان کوهدشت افت سطح آب های زیرزمینی در دشت کوهدشت را خطری جدی برای آینده نه چندان دور این شهرستان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی کوهدشت با بیان این که هرخبرنگار یک کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی است، گفت: اگر رسانه ها بر کار مدیران نظارت داشته باشند در کارها کمتر اشتباه رخ می دهد.

سرپرست فرمانداری کوهدشت با بیان اینکه خبرنگاران باید مطالبه گر باشند افزود: باید میان مدیران و خبرنگاران تعامل به وجود بیاید تا دردها و مشکلات بهتر به مسئولان منعکس شوند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگاری متکی بر عشق است نه درآمد، تصریح کرد: مطلع ترین افرادی که در شهر هستند خبرنگاران هستند و مسئولان نباید خبرنگاران را دشمن خود قلمداد کنند.

محمدی با بیان این که همه باید در مقابل مردم مورد سوال باشیم، اظهار داشت: ما نسبت به مردم مدیون هستیم و این را به عنوان یک باور قلبی از من پذیرا باشید.

سرپرست فرمانداری کوهدشت با بیان اینکه وقتی درصد بیکاری در کوهدشت اعلام می شود آمار آن بسیار تکان دهنده است گفت: وجود نرخ بالای بیکاری در کوهدشت موجب مضاعف شدن مشکلات در بخشهای مختلف شده است.

محمدی در ادامه دولت کنونی را برخاسته از رای و خواسته مردم دانست و یادآور شد: خواسته این دولت تغییر رویکردها در راستای تثبیت باورهای دینی و احیای ارزش ها و نه فقط تغییر مدیریت ها است.

سرپرست فرمانداری کوهدشت اظهار داشت: عقلانیت و تدبیر یعنی این که هرچه داریم را اولویت بندی کنیم و امید را در جامعه پرورش دهیم.

محمدی با بیان اینکه کوهدشت دومین شهرستان جوان و جزو بیکارترین شهرستانهای کشور است ادامه داد: بیماری بیکاری خانمان سوزی که استمرار دارد به طور قطع به خانواده های کوهدشت از هرنظر آسیب می رساند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به افت سطح آب های زیرزمینی دشت کوهدشت، بیان داشت: تا سال 1390 میزان افت آب در کوهدشت، 1.2 متر بود.

سرپرست فرمانداری کوهدشت افزود: امروز 938 حلقه چاه در این شهرستان وجود دارد که سالانه 150 میلیون متر مکعب آب از این دشت برداشت می کنند.

وی اظهار داشت: طی دو سال یعنی از سال 91 تا کنون سطح آب دشت کوهدشت 12 متر فروکش کرده است و اگر وضع به همین منوال پیش رود در آینده ای نه چندان دور با بحران جدی آب آشامیدنی در کوهدشت مواجه خواهیم بود.

محمدی پیام رسانی دقیق و تغییر الگوی کشت در کوهدشت را ضروری دانست و بیان داشت: در صورت پشتیبانی خرید از سوی دولت، کشت کلزا را جایگزینی مناسب به جای کشت ذرت در دستور کار قرار می گیرد.

کد خبر 2383591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha