۶ شهریور ۱۳۹۳، ۱۰:۵۰

سه حلقه چاه به منظور تامین آب کوهدشت وارد مدار بهره برداری شد

سه حلقه چاه به منظور تامین آب کوهدشت وارد مدار بهره برداری شد

کوهدشت - خبرگزاری مهر: همزمان با هفته دولت 3 حلقه چاه آب شرب با حضور معاون عمرانی استانداری لرستان، امام جمعه، فرماندار، بخشدار مرکزی و مدیر امور آبفای کوهدشت افتتاح شد.

مدیر امور آبفای کوهدشت در این رابطه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مجموع دبی این 3 حلقه چاه 35 لیتر بر ثانیه است، گفت: دوحلقه چاه دیگر در هفته آینده وارد مدار بهره برداری خواهد شد تا شاهد بهره برداری 5 حلقه چاه درکوهدشت باشیم.

میرحسین فاضلیان با اشاره به مشکل آب شرب شهر کوهدشت ادامه داد: در کوهدشت با کمبود 100 لیتر برثانیه آب شرب روبه هستیم.

فاضلیان افزود: مشکل اساسی در کوهدشت این است که برداشت های بی رویه از چاه های آبرفتی در این شهرستان موجب کم شدن آب دیگر چاه های کشاورزی آن شده است.

مدیر امور آبفای کوهدشت یادآور شد: به محض بهره برداری از یک چاه آبرفتی در کوهدشت چاهی دیگر در این دشت به علت بی آبی از مدار خارج می شود و این از مشکلات تامین آب در این شهرستان است.

وی بیان داشت: اقدامات خوب و موثری در راستای تامین آب شرب کوهدشت در دستور کار قرار دارد.

فاضلیان اظهار داشت: با توجه به تلاش های مسئولان این شهرستان برای تامین اعتبارات لازم به منظور تامین آب شرب کوهدشت، حفر چندین حلقه چاه در منطقه پریان جزو برنامه های اداره آبفای کوهدشت است.

مدیر امور آبفای کوهدشت ادامه داد: امید است با حفراین چاه ها مشکل کمبود آب کوهدشت برطرف شود اما برنامه درازمدت ما برای تامین آب شرب کوهدشت از طریق سد معشوره خواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد که با جاری شدن آب سد معشوره بر دشت تشنه کوهدشت مشکل تامین آب شرب این شهرستان برای همیشه برطرف شود.

کد خبر 2359215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha