۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۰۷

نامور:

60 هكتار از خانه باغ هاي خراسان شمالي تخريب شد

60 هكتار از خانه باغ هاي خراسان شمالي تخريب شد

بجنورد - خبرگزاری مهر: مديرامور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي از تخريب 60 هكتار خانه باغ از ابتداي سال جاري تا كنون در این استان خبر داد.

عبدالحسين نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: افرادي كه به صورت غير مجاز به ساخت خانه باغ ها، حصار كشي و ... اقدام به تغييركاربري اراضي كشاورزي كرده بودند، با حكم قضايي ديوار اين خانه باغ های احداث شده تخريب شد.

وي گفت: بيشترين ساخت خانه باغ های غیر مجاز در اطراف شهرستان ها و مناطق ييلاقي نزديك به شهر قرار دارد.

اين مسئول در سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با بيان اينكه شهرستان بجنورد در صدر ساخت خانه باغ های غیر مجاز نسبت به ساير شهرستان هاي استان قرار دارد، اظهار داشت: روستاهاي ينگه قلعه، چهار خروار، دره حمزانلو، بازخانه، نوده، گلي، چهار برج، كوه كمر و بدرانلو از توابع این شهرستان بيشترين میزان ساخت خانه باغ ها را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: تمامی خانه باغ های احداث شده غیر مجاز بر اساس احكام قضايي تخريب و با متخلفان برخورد خواهد شد.

به گفته نامور، تخريب خانه باغ ها در روستاي ينگه قلعه بجنورد كه طي چند روز اخير انجام شد رضايتمندي مردم اين روستا را فراهم کرده است.

وي تاكيد كرد: ساخت خانه باغ ها در هرشرايطي ممنوع است مگر در صورتي كه سازمان جهاد كشاورزي مجوز ساخت صادر كرده باشد.

مديرامور اراضي سازمان جهاد كشاورزي خراسان شمالي با بيان اينكه اين استان يكي از مهم ترين استان هاي كشور در حوزه كشاورزي به شمار مي رود گفت: از ديدگاه سازمان جهاد كشاورزي تغييراراضي در زمين هاي كشاورزي مشكل ساز خواهد بود چراكه زمين از چرخه توليد خارج و توليدات بخش كشاورزي نيز نامطلوب خواهد شد.

نامور در خصوص ديوار كشي باغ ها افزود: به كشاورزان و مالكان اراضي در مناطقی که عرف است مجوز داده می شود که به منظور حفاظت اطراف زمین های کشاورزی خود دیواری به ارتفاع 80 سانتی متر احداث و در صورتی که این ارتفاع کافی نباشد می توانند با فنس کشی میزان ارتفاع  را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، خراسان شمالی به دلیل تنوع اقلیم و مساعد بودن شرایط آب و هوایی قطب کشاورزی و دامپروری شرق کشور محسوب می شود.

کد خبر 2342114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha