۲۶ اسفند ۱۳۹۳، ۹:۳۸

با اجرای احكام قضايی/

ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های خراسان شمالی قلع و قمع شد

ساخت و سازهای غیرمجاز در باغ های خراسان شمالی قلع و قمع شد

بجنورد- مدير امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: در اجرای احكام قضايی صادر شده ۹ فقره ساخت و ساز غيرمجاز در اراضی کشاورزی و باغات خراسان شمالی طی سال جاری قلع و قمع شد.

عبدالحسین نامور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به قلع و قمع ۹ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در باغات خراسان شمالی در سال جاری، اظهار کرد: این تخریب ها در راستای پیشگیری از وقوع تغییر كاربری غیرمجاز و در اجرای قانون حفظ كاربری اراضی و باغ ها انجام شده است.

وی تصریح كرد: هر گونه تغییر كاربری اراضی زراعی و باغ ها در خارج از محدوده قانون شهرها بدون اخذ مجوز از كمیسیون تبصره یك ماده یك قانون مربوطه، جرم و متخلفان علاوه بر قلع و قمع به پرداخت جزای نقدی نیز محكوم می شوند.

نامور اظهار داشت: امسال براساس تبصره چهار قانون حفظ كاربری اراضی ۱۲۵ مجوز در استان صادر شده است.

این مسئول با اشاره به اینكه براساس تبصره یك قانون حفظ كاربری اراضی كه مجوزهایی برای فعالیت هایی به غیر از بخش كشاورزی صادر می شود، گفت: طی سال جاری در این زمینه نیز ۷۷ مجوز در خراسان شمالی صادر شده است.

به گفته نامور در اجرای حكم قضایی نیز ۹ فقره ساخت وساز غیر مجاز در استان قلع و قمع شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی خطاب به مالكان اراضی خارج از محدوده شهر گفت: قبل از هرگونه اقدام در مورد ساخت و ساز در اراضی زراعی و باغی هماهنگی های لازم را با جهاد كشاورزی انجام دهند تا ضمن حفظ اراضی كشاورزی از بهره برداری افراد سودجو خودداری شود.

کد خبر 2519941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha