۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۸:۲۵

ضرورت توجه به نیازهای گردشگران در تبریز/ ظرفیت هتلهای شهر افزایش یابد

ضرورت توجه به نیازهای گردشگران در تبریز/ ظرفیت هتلهای شهر افزایش یابد

تبریز- خبرگزاری مهر: شهر تبریز به دلیل دارا بودن ظرفیت های بالای گردشگری توانسته مسافران زیادی را به خود جذب کند که در این میان باید ظرفیت هتل های شهر با افزایش مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، توجه به صنعت گردشگری و رفع مشکلات و موانع آن در استان شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد گردشگری استان مورد ارزیابی مسئولان قرار گرفته و تصمیماتی در خصوص رفع این موانع گرفته شد.

عضو شوراي اسلامي شهر تبريز با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهر تبریز گفت: مسافران و گردشگران زيادي به تبريز به خصوص منطقه ائل گلي مي آيند و اين مسئله نشانگر اين است كه شهرداري تبريز در خصوص بحث گردشگري خوب پیش رفته است. 

بهروز خاماچی ادامه داد: این شهر در حال حاضر بهترين آب و هوا را دارد كه متاسفانه در اخبار صدا و سيما و مطبوعات توجهي به اين مسئله نمي شود  و درصورت توجه به این امر واطلاع رساني درست از اين مسئله شاهد افزايش تعداد گردشگران تابستاني به تبريز خواهيم بود.

وی با اشاره به اینکه باید ظرفیت هتل های شهر تبریز را افزایش دهیم، گفت: هم اکنون و با آغاز دور دوم سفرهای تابستانی مسافران زیادی به این شهر سرازیر شده اند اما متاسفانه این شهر هتل های کمی داشته و ظرفیت این هتل ها به اندازه تعداد گردشگران نیست.

خاماچی ادامه داد: این امر سبب می شود گردشگران به دليل عدم وجود مكان استراحت و گذران شب زودتر شهر را ترك مي كنند که این نقطه ضعفی برای شهر به حساب می آید.

وی با تاكيد بر اينكه خوشبختانه امسال ميهمانان و مسافران زيادي از داخل و خارج كشور وارد تبريز شده اند گفت: هتل هاي شهر تا يك ماه آينده و حتي تا اواخر مهر ماه رزرو شده اند و جاي خالي نمي توان در آنها پيدا كرد در حال حاضر اين يكي از مشكلات گردشگران به حساب مي آيد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: شهرداري تبريز مي تواند با بهره گيري از توان بخش خصوصي به ايجاد هتل آپارتمان ها و محل هاي اسكان گردشگران اقدام كند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به فضای سبز تبریز گفت: استفاده از گل ها و گياهان چند ساله در گل كاري هاي سطح شهر كه پايدارتر بوده و چند سال عمر مي كنند طبعا هزينه كمتري نيز به شهرداري تبريز تحميل مي كنند.

استقبال بالای گردشگران از موزه های تبریز

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به استقبال بالای مسافران از شهر تبریز گفت: تمامی مراکز اقامتی استان در طول هفته گذشته ظرفیتشان تمام شده بود که این امر نشان از مراجعه بالای گردشگران به استان دارد.

فرزین حق پرست با اشاره به جزئیات ظرفیت های هتل ها و مهمانپذیرهای استان گفت: 25 هزار نفر در هتل ها، 22 هزار نفر در مهمان پذیرها، سه هزار و 500 نفر در هتل آپارتمان ها و 33 هزار و 400 نفر نیز در مدارس ساکن شده اند.

وی ادامه داد: علاوه بر این ها تمام پارک های مسافر و کمپ های گردشگری استان در طول این مدت کاملا پر بودند و گردشگران در این اماکن اقامت داشتند.

حق پرست با بیان اینکه در کل 84هزار نفر در طول هفته گذشته در این استان اقامت داشتند، گت: امیدواریم بتوانیم تدابیر لازم برای اسکان مناسب این افراد را در نظر بگیریم.

وی همچنین با اشاره به میزان بازدید از موزه های استان در روزهای گذشته گفت: در طول این هفته گذشته بیش از 42 هزار بازدید از موزه های استان شکل گرفته که این امر نشانگر استقبال گسترده گردشگران ازموزه های استان است.

حق پرست ادامه داد: هرچند آمار واقعی بازدیدکنندگان از موزه ها بالاتر از این رقم است زیرا رقم ارائه شده تنها مختص بلیط فروشی بوده و گردشگرانی که به صورت رایگان و نیم بها از این موزه ها بازدید کرده اند در این آمار در نظر گرفته نشده است.

جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه توان جذب گردشگر در تبریز

سرپرست سازمان توسعه گردشگري شهرداري تبريز نیز با اشاره به استفاده از توان بخش خصوصی گفت: توسعه گردشگری وابستگی کامل به سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در هر کشور داشته و بدون این سرمایه‌گذاری‌ها شکل‌گیری جریان گردشگری با تأثیرگذاری اقتصادی غیرممکن خواهد بود. 

رضا خلیلی ادامه داد: با تأکید کارشناسان توسعه صنعت گردشگری فقط با سرمایه‌گذاری داخلی کافی نبوده و این حجم سرمایه توانایی پوشش تمامی نیازهای این بخش را نخواهد داشت و جذب سرمایه‌های خارجی در این راستا می‌تواند توسعه‌ این بخش را سرعت و شتاب بخشد.

وی با تأکید به لزوم جذب سرمایه‌های بخش خصوصی برای توسعه توان جذب گردشگر در کلانشهر تبریز گفت: گردشگری فعالیتی اقتصادی وابسته به فرآیند سرمایه و اقتصاد بازار است و نقش سرمایه‌گذاری در توسعه گردشگری نقشی حیاتی و بنیادی است.

خلیلی افزود: در تبريز بستر لازم برای توسعه و رونق صنعت گردشگری فراهم بوده وهمه شهروندان این کلانشهر سهیم و مسئول این توسعه هستند که باید در این راستا از همفکری رسانه‌های جمعی اعم از نوشتاری و دیداری و شنیداری استفاده کرد.

 وی اظهار داشت: بدون شک امروزه صنعت توریسم به عنوان مهمترین صنعت جهان، رشد سریعی در توسعه اقتصادی جهان داشته و یکی از اثرات مهم اقتصادی این رشد سریع اشتغالزایی می‌باشد که در توسعه و گسترش فرصت های شغلی برای اقشار مختلف جامعه مؤثر است.

سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: اهتمام ویژه شهرداری به مقوله گردشگری و جلب رضایت گردشگران با توجه به پتانسیل های گردشگری شهر فرهنگی و تاریخی  تبریز لزوم حفظ آثار و ابنیه های ارزشمند تاریخی را بیش از پیش افزایش داده و ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه گردشگری تبریز را نمایان می‌سازد.

کد خبر 2342533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha