۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۱۳:۲۱

رضائی مطرح کرد:

فعالیت 102 داروخانه در استان بوشهر/ کمبود شیر و دارو در استان نداریم

فعالیت 102 داروخانه در استان بوشهر/ کمبود شیر و دارو در استان نداریم

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: در استان 102 داروخانه خصوصی و دولتی فعال هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر یحیی رضائی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش های بسیار خوبی برای تامین داروهای مورد نیاز مردم در استان بوشهر صورت گرفته است و به جز تعداد محدودی اقلام دارویی هیچ کمبودی در استان نداریم.

وی با اشاره به فعالیت 102 داروخانه در استان بوشهر، اضافه کرد: تنها برخی از داروها که به صورت سهمیه‌ای توزیع می‌شوند، دیگر داروها به میزان کافی در داروخانه‌های استان بوشهر وجود دارند و شیر خشک نیز به اندازه کافی در داروخانه‌ها موجود است.

پوشش دارویی کامل در استان بوشهر

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر با اشاره به پوشش دارویی کامل در استان، تصریح کرد: برخی داروهای سهمیه‌ای که نمونه‌های دیگری از آن موجود است ولی به دلیل اصرار پزشک برای استفاده از یک نمونه خاص، شاهد کمبود کاذب آن هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: اگر بخواهیم در این زمینه مصالی را ذکر کنیم می‌توانیم به داروی انسولین تولید داخل اشاره کنیم با وجود اینکه به وفور و با قیمت مناسبی موجود است ولی به علت تبلیغ نمونه خارجی آن، مردم اقبال بیشتری به استفاده از نمونه خارجی آن دارند.

قرارگرفتن داروی بیماران سرطانی، صعب العلاج و نازایی در تعهد بیمه

رضائی در ارتباط با اختلاف قیمت یک دارو در داروخانه‌های مختلف بیان داشت: ملاک قیمت دارو برای بیماران، فاکتور فروش شرکت پخش به داروخانه است و قیمت درج شده روی بسته دارو ملاک نیست چرا که این قیمت مربوط به زمان تولید است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اضافه کرد: داروخانه مجاز است 15درصد قیمت دارو را به عنوان تعرفه و حداکثر تا هشت‌هزار ریال به علاوه قیمت دارواز بیمار دریافت کند که این موضوع شامل داروهای گیاهی نمی شود.

وی تصریح کرد: هر چند داروهای بیماران سرطانی، صعب العلاج و نازایی در گذشته در پوشش بیمه نبوده است ولی هم اکنون این داروها در تعهد بیمه قرار گرفته است و کاهش قابل توجهی در پرداخت هزینه دارو برای این بیماران داشته است.

کد خبر 2342950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha