۱۳ مرداد ۱۳۹۳، ۲۳:۱۵

نیک بخت:

میزبانی مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا مقدمه ای برای سایر میزبانی ها در همدان است

میزبانی مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا مقدمه ای برای سایر میزبانی ها در همدان است

همدان – خبرگزاری مهر: استاندار همدان گفت: میزبانی مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا مقدمه ای برای سایر میزبانی ها در همدان است.

به گزارش خبرنگار مهر، عصر دوشنبه مراسم افتتاحیه مهمانسرای ورزش مریانج با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، استاندار همدان و معاونین استاندار، نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان و دیگر مسئولان استانی افتتاح شد.

مراسم افتتاحیه در حاشیه بازی های فوتبال زیر 14 سال آسیا و پس از بازی بین دو تیم ایرن و تیمور شرقی برگزار شد.

استاندار همدان در این مراسم و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهمانسرای ورزش مریانج تمامی امکانات مورد نیاز AFC را دارد و نزدیکی آن به استادیوم نیز مزید بر شایستگی های این مکان شده است، گفت: به همدان قول دادند که مسابقات رده های بالاتری را به استان بیاورند.

محمد ناصر نیک بخت با بیان اینکه بدنبال آنیم که تمرین اردوهای تیم ملی نیز به این مکان منتقل شود، گفت: آینده همدان را در راستای ورزش و توسعه ورزش و جوانان روشن می بینم.

نیک بخت در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر در رابطه با گرفتن میزبانی مسابقات فوتبال زیر 14 سال آسیا گفت: این میزبانی کار درستی بود و مقدمه ای برای ورود به میزبانی های دیگر است و اینکه همدان شایستگی های میزبانی خود را نشان می دهد و سازمان ورزش و جوانان، فیفا و همچنین AFC میزبانی های همدان را می بینند.

وی با اشاره به اینکه امروز خبر بسیار خوبی از نماینده AFC شنیدم، اضافه کرد: براساس گفته نماینده AFC در این سازمان تهران و همدان برای برگزاری اردوها و تمرینات همدان در یک ردیف دیده می شوند.

نیک بخت با بیان اینکه آینده همدان را بسیار خوب می بینم، عنوان داشت: همدان دارای شرایط آب و هوایی مناسبی است و در همدان در رابطه با مسائل ورزشی، فرهنگی و هنری برنامه ها و جشنواره های خوبی برنامه ریزی شده است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان جوانان شایسته ای دارد، ابراز داشت: با دلگرمی هایی که وجود دارد امیدواریم بتوانیم گام های خوبی را در این راستا برداریم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در ادامه اظهار داشت: مجموعه ورزشی سردار شهید علیرضا حاجی بابایی با داشتن ورزشگاه 10 هزار نفری، مهمانسرای ورزشکاران، استخر تمرینی سرپوشیده، سالن ورزشی یک هزار و 500 نفره، سالن چند منظوره، سالن کشتی، سالن اسکواش، سالن بدنسازی، سالن پینگ پنگ، سالن ورزش های رزمی و سالن ژیمناستیک یکی از بهترین مجموعه های ورزشی در استان همدان است.

سید عبدی افتخاری افزود: ورزشگاه شهید حاجی بابایی با ظرفیت 10 هزار نفر تماشاچی در کیلومتر پنج جاده همدان کرمانشاه و در ورودی شهر مریانج احداث شده است و این مجموعه در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه سازه این مجموعه اسکلت فلزی بوده و دارای زمین چمن طبیعی با سیستم آبیاری اتوماتیک، دستی، سیستم زهکش و غیره است، عنوان داشت: امکانات این مجموعه ورزشی شامل سیستم صوت حرفه ای، روشنایی زمین چمن و دیگر امکانات است که در هر حال برخی از باری های فوتبال زیر 14 سال آسیا در این زمین انجام می شود.

افتخاری اضافه کرد: همچنین برای برگزاری مسابقات ملی و فراملی از جمله بازی های آسیایی، چهار رختکن برای هر تیم و سالن بدنسازی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان داشت: برای تکمیل این مجموعه بالغ بر 130 میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به مهمانسرای ورزشکاران که عصر امروز با حضور مسئولین کشوری و استانی افتتاح شد، گفت: مهمانسرای ورزشکاران در شمال مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی واقع و ساختمان مهمان سرا در زمینی به مساحت 400 متر مربع در پنج طبقه احداث شده است.

افتخاری ابراز داشت: امکانات این مجموعه شامل رستوران با ظرفیت 200 نفر و 130 اتاق سه تخته است که در مجموع بالغ بر 120 نفر گنجایش طراحی شده و همچنین برای تکمیل این پروژه بالغ بر 35 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان اذعان داشت: همچنین این مجموعه ورزشی دارای سالن ورزشی برگزاری مسابقات است که در شمال شرقی این مجموعه واقع شده است.

وی اظهار داشت: این سالن استاندارد برای برگزاری مسابقات دارای ظرفیت یک هزار و 500 نفر تماشاچی است و برای بازی های توپی شامل فوتسال، والیبال، بسکتبال و هندبال در نظر گرفته شده و همچنین برای تکمیل این سالن بالغ بر 20 میلیارد ریال هززینه شده است.

افتخاری با بیان اینکه این مجموعه ورزشی دارای استخر تمرینی سرپوشیده نیز است که برای تکمیل این پروژه مبلغی بالغ بر 30 میلیارد ریال هزینه شده است، افزود: همچنین سالن کشتی نیز به مساحت یک هزار و 438 مترمربع در این مجموعه احداث شده است که برای تکمیل این پروژه نیز بالغ بر 10 میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان بیان داشت: مجموعه ورزشی شهید حاجی بابایی داری سالن ورزش های رزمی به مساحت یک هزار و 438 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال و سالن ژیمناستیک به مساحت یک هزار و 438 متر مربع و با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال است.

کد خبر 2343347

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha