۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۹:۱۰

گزارش مهر از هفته دوم لیگ برتر؛

دربی‌های جذاب تهران و نبرد انتقامی در اهواز/ کار سخت صدرنشین در تبریز

دربی‌های جذاب تهران و نبرد انتقامی در اهواز/ کار سخت صدرنشین در تبریز

خبرگزاری مهر - گروه ورزشی: آغاز هفته دوم لیگ با دو دربی در تهران همراه شده که یکی از آنها دربی خودروسازان است. همچنین در این روز سپاهان برای حفظ صدر جدول کار سختی در تبریز پیش رو دارد و فولاد و پرسپولیس، قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته، در دیداری انتقامی مقابل هم به میدان می‌روند تا نخستین پیروزی خود در فصل چهاردهم را جشن بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته دوم از چهاردهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری با برگزاری 8 مسابقه پیگیری می‌شود که در روز اول دیدارهای این هفته، نخستین دربی‌های فصل جاری لیگ انجام خواهد شد، دو دربی که هرچند قابل مقایسه با دربی‌های پایتخت، اصفهان، تبریز و اهواز نیست اما اهمیت و حساسیت خاص خودش را دارد.

همچنین در این روز سپاهان اصفهان صدرنشین لیگ برتر به تبریز می‌رود تا برای حفظ صدر به میدان برود و پرسپولیس هم با سفر به اهواز برابر فولاد خوزستان قرار می‌گیرد، دیداری که نبرد قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برابر هم صف آرایی می‌کند.

نفت تهران - راه‌آهن تهران
نخستین دربی لیگ چهاردهم در شرقی‌ترین ورزشگاه پایتخت برگزار می‌شود، جایی که تیم بحران زده راه‌آهن به مصاف یکی از جوانترین و کم هزینه‌ترین تیم‎های حاضر در این رقابتها می‌رود. تیم راه‌آهن این روزها اسیر مشکلات "مالکیت" است و مشخص نبودن وضعیت این باشگاه، تاثیر بسیاری روی وضعیت روحی - روانی نفرات این تیم گذاشته است.

آنها دومین بازی متوالی خود در این مسابقات را در ورزشگاه تختی تهران برگزار می‌کنند، درحالیکه در بازی نخست با نتیجه 2 بر یک مغلوب استقلال شدند، آنهم با از دست دادن پیروزی نیمه نخست خود، در نیمه دوم. شاگردان استیلی برای اینکه بحران نتیجه گیری هم به بحران نامشخص بودن وضعیت این باشگاه اضافه نشود، برای رسیدن به پیروزی در این مسابقه به میدان می‌آیند.

اما در سوی دیگر میدان نفت تهران در نخستین دیداری که میزبان است، به فکر رسیدن به اولین پیروزی‌اش در لیگ چهاردهم است. شاگردان علیرضا منصوریان که در بازی نخست، شکست برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی را با تساوی عوض کردند، با تکیه بر آن یک امتیاز ارزشمند، در اندیشه موفقیت در کم تماشاگرترین دربی فوتبال ایران است. پیروزی در این بازی، روزهای بهتری را برای یکی از نمایندگان تهرانی لیگ برتر ایران رقم می‌زند، اما تساوی ممکن است هر دو تیم را به نیمه دوم جدول تبعید کند.

گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان
از دست دادن پیروزی در ثانیه‌های پایانی در زمین صنعتی خوزستان، اتفاق خوبی برای شاگردان تبریزی مهدی تارتار نبود، هر چند گرفتن یک امتیاز از بازی سخت و گرم! امتیاز ارزشمند است. در این بازی گسترش فولاد باید برابر صدرنشین لیگ به میدان برود که گرفتن امتیاز از این تیم، از یکسو شرایط بهتری را برای این تیم تبریزی رقم زده و از سوی دیگر سایر مدعیان را خوشحال خواهد کرد.

البته پیروزی مقابل سپاهان، یک اتفاق خوب برای شاگردان تارتار است اما زردپوشان اصفهانی هم برای رسیدن به پیروزی و حفظ جایگاهش در صدر جدول به تبریز می‌رود. شاگردان کرانچار که با یک پیروزی ارزشمند برابر پیکان لیگ را شروع کرده‌اند، باید ضمن کسب پیروزی، از نظر تفاضل گل هم از رقیبان فاصله بگیرند تا رتبه نخست را به راحتی از دست ندهند.

سپاهانی‌ها خوب می‌دانند از دست دادن حتی یک امتیاز در تبریز هم می‌تواند جایگاه این تیم را در جدول تنزل دهد و باعث فاصله گرفتن از رقبا در ابتدای مسابقات شود، پس باید با اندیشه رسیدن به 3 امتیاز در این دیدار به میدان بروند.

فولاد خوزستان - پرسپولیس
هنوز هواداران پرسپولیس خاطره بازی فصل گذشته تیمشان برابر فولاد در اهواز را به خاطر دارند، مسابقه‌ای پر حرف و حدیث که با ناکامی 2 بر یک این تیم سرخپوش تهرانی همراه شد. خیلی از پرسپولیسی‌ها هنوز معتقد هستند آن برد، قهرمانی را از تیم‌شان گرفت، به همین دلیل خیلی دوست دارند در یکی از مهمترین دیدارهای هفته دوم شاهد پیروزی پرسپولیس برابر فولاد در اهواز باشند.

شاگردان علی دایی که لیگ را با از دست دادن 2 امتیاز خانگی دیدار با نفت آغاز کردند و سپس با جریمه سرمربی خود به دلیل اعتراض به عملکرد داور مواجه شدند، برای رسیدن به آرامش و دور شدن از حواشی ابتدای فصل، نیاز به کسب 3 امتیاز مسابقه با فولاد دارند، بردی که لذت انتقام هم دارد.

از سوی دیگر فولادی‌ها پس از شکست در بازی نخست مقابل تراکتورسازی، در دومین فینال خود در لیگ چهاردهم، نباید حتی یک امتیاز هم در خانه از دست بدهند. این تیم هم که این روزها اسیر مشکلات جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از بازیکنان خود است، این شانس را دارد که با گرفتن این 3 امتیاز به آرامش برسد. 

در این مسابقه مهم، تساوی به سود هیچکدام از دو تیم نخواهد بود زیرا از یکسو ممکن است آنها را در نیمه دوم جدول قرار دهد و از سایر مدعیان دورتر کند و از سوی دیگر این تیم‌ها را در وضعیت بحرانی، آنهم در روزهای ابتدای فصل قرار دهد که اتفاق تلخی برای آنها و هواداران‌شان خواهد بود.

پیکان تهران - سایپا البرز
این بازی را سال‌هاست به نام دربی خودروسازان می‌شناسند، مسابقه‌ای که بخشی از حساسیت آن به خاطر کری خوانی مدیران دو کارخانه سایپا و ایرانخودرو است و پیروزی در آن برای مدیران این دو کارخانه اهمیت دارد. در یکسوی این میدان، پیکان به عنوان میزبان بازی و تیمی که در مسابقه نخست شکستی تلخ را در اصفهان مقابل سپاهان تجربه کرد، قرار دارند و در سوی دیگر آن، سایپایی است که در خانه نتوانست مقابل تیم تازه وارد نفت مسجد سلیمان پیروز شود و در نهایت برابر آن تیم به تساوی بدون گل رضایت داد.

در این مسابقه که نبرد تفکرات دو مربی علمگرای فوتبال ایران یعنی منصور ابراهیم‌زاده و مجید جلالی است، پیکان که با جذب ستاره‌هایی همچون رحمتی، نصرتی، ساموئل، نوری و ... بیش از گذشته مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفته، به فکر رسیدن به نخستین برد خود در لیگ چهاردهم و فرار از قعر جدول است. سایپا هم برای پیروزی به میدان می‌آید، تا به نوعی روی ناکامی بازی نخست خود در لیگ سرپوش بگذارد.

البته تساوی در این بازی هم به سود هیچکدام از دو تیم نیست، پس در این شرایط هر دو تیم با تکیه برتجربه بازیکنان خود و استفاده از بازیکنان جوان و با انگیزه می‌خواهند پیروز میدان شوند تا وضعیت بهتری را برای خود در ادامه مسابقات لیگ رقم بزنند.

برنامه هفته دوم از رقابتهای لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:
پنجشنبه - 16/05/93
* نفت تهران - راه‌آهن تهران، ساعت 18، ورزشگاه تختی تهران
* گسترش فولاد تبریز - سپاهان اصفهان، ساعت 18، ورزشگاه اختصاصی گسترش تبریز
* فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت 19:30، ورزشگاه غدیر اهواز
* پیکان تهران - سایپا البرز، ساعت 19:30، ورزشگاه دستگری تهران

جمعه - 17/05/93
* ملوان بندرانزلی - صبای قم، ساعت 18، ورزشگاه تختی انزلی
* ذوب‌آهن اصفهان - تراکتورسازی تبریز، ساعت 19:25، ورزشگاه فولادشهر اصفهان
* استقلال تهران - صنعتی خوزستان، ساعت 19:30، ورزشگاه آزادی
* نفت مسجدسلیمان - پدیده ساعت و ورزشگاه متعاقبا اعلام می‌شود

جدول رده‌بندی لیگ برتر

  نام تیم بازی برد تساوی باخت زده خورده تفاضل گل امتیاز
1 سپاهان اصفهان 1 1 - - 2 - 2 3
2 استقلال تهران 1 1 - - 2 1 1 3
3 تراکتورسازی تبریز 1 1 - - 2 1 1 3
4 صبای قم 1 1 - - 2 1 1 3
5 نفت تهران 1 - 1 - 1 1 - 1
6 پرسپولیس تهران 1 - 1 - 1 1 - 1
7 گسترش فولادتبریز 1 - 1 - 1 1 - 1
8 صنعتی خوزستان 1 - 1 - 1 1 - 1
9 سایپا البرز 1 - 1 - - - - 1
10 نفت مسجدسلیمان 1 - 1 - - - - 1
11 پدیده مشهد 1 - 1 - - - - 1
12 ملوان بندرانزلی 1 - 1 - - - - 1
13 فولاد خوزستان 1 - - 1 1 2 1- -
14 ذوب‌آهن اصفهان 1 - - 1 1 2 1- -
15 راه‌آهن تهران 1 - - 1 1 2 1- -
16 پیکان تهران 1 - - 1 - 2 2- -

 

کد خبر 2343721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha