۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ۱۲:۳۶

تلاشان در گفتگو با مهر:

تداوم جنگ در غزه ناشی از حمایت سران مرتجع عرب از رژیم صهیونیستی است

تداوم جنگ در غزه ناشی از حمایت سران مرتجع عرب از رژیم صهیونیستی است

قم - خبرگزاری مهر: رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه امام صادق(ع) تداوم جنگ در غزه را ناشی از حمایت سران مرتجع عرب از رژیم اشغالگر قدس دانست.

دکتر حسن تلاشان در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله اسرائیل به نوار غزه گفت: در گذشته نیز شاهد حملات اسرائل به غزه بودیم مانند جنگ هشت روزه‌ای که رخ داد و مقاومت توانست موفقیت‌های خوبی نیز به دست آورد که یک سرمایه برای تجارب بعدی این گروه‌ها است که در جنگ‌های بعدی از آن استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در جنگ فعلی فاکتورهای جدیدی وجود دارد عنوان کرد: سران مرتجع عرب در گذشته حمایت‌هایی را از حملات اسرائیل داشت اما این میزان حمایت در جنگ فعلی به مراتب بیشتر از گذشته است و شدت علاقه سران مرتجع عرب در حمله به غزه و خلع سلاح مقاومت شاید بیشتر از اسرائیل باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: حتی در گزارش‌های غیر رسمی نیز اعلام شده که برخی از سران عرب حتی پذیرفته‌اند که هزینه جنگ غزه را پرداخت کنند به شرط آنکه جنگ ادامه یافته و به نتایج دلخواه آنان برسد و همین امر باعث شده که جنگ فعلی طولانی شود.

اسرائیل در باتلاقی وارد شده که نمی‌تواند به عقب بازگردد

وی در ادامه به منزوی شدن اسرائیل اشاره و ادامه داد: مسائل داخلی اسرائیل نشان می‌دهد رژیم اشغالگر قدس در باتلاقی وارد شده که نمی‌تواند به عقب بازگردد و چون به اهدافی که داشته است نتوانسته دست یابد قطعا با پایان جنگ به عنوان یک ارتش شکست خورده مطرح می‌شود.

تلاشان عنوان کرد: البته پیش بینی در خصوص این جنگ نیز حاکی از این است که رژیم صهیونیستی در ‌‌نهایت چاره‌ای جز عقب نشینی و پذیرفتن آتش بس ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تلاش اسرائیل و سران برخی از کشورهای عربی جهت خلع سلاح مقاومت و از بین بردن آن بیان کرد: آنان اینگونه تصور می‌کنند که شکست مقاومت در غزه منجر به شکست مقاومت در نقاط دیگر منطقه همچون عراق خواهد بود و در ‌‌نهایت شکست مقاومت در منطقه منجر به ضربه زدن به جمهوری اسلامی به عنوان حامی اصلی مقاومت در منطقه می‌شود.

رئیس پژوهشکده علوم سیاسی پژوهشگاه امام صادق(ع) درباره سکوت مجامع بین المللی درقبال وقایع غزه بیان داشت: در مجامع جهانی نیز قدرت‌های بزرگ تصمیم گیرنده هستند که این سران همچون آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین حامی رژیم صهیونیستی هستند.

 

کد خبر 2344484

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha