سفیر نیکاراگوئه در گفتگو با مهر:

موضع قدرتهاى جهانی به نفع تل آویو است/ چرا اسرائیل فلسطینیان را می کشد؟

موضع قدرتهاى جهانی به نفع تل آویو است/ چرا اسرائیل فلسطینیان را می کشد؟

سفیر نیکاراگوئه در ایران در گفتگو با مهر با اشاره به دلایل کشتار فلسطینیان از سوی رژیم صهیونیستی موضع قدرتهاى جهانی را به نفع تل آویو خواند.

حملات غیرانسانی رژیم صهیونیستی از 32 روز پیش به نوار غزه آغاز شد. در جریان این حملات حدود هزار و 900 نفر شهید شده و دستکم ده هزار فرد دیگر زخمی شدند. طبق گزارشهای سازمان ملل یک چهارم از ساکنان نوار غزه از خانه های خود آواره شدند.

امروز پنجشنبه سومین روز از آتش بس 72 ساعته ای است که میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت در نوار غزه برقرار شده و پیش بینی می شود این مدت تمدید شود.

از زمان آغاز تجاوز صهیونیست ها به نوار غزه شهروندان آمریکای لاتین از جمله ونزوئلا، شیلی و نیکاراگوئه با سردادن شعارهای ضداسرائیلی حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام کرده و بر لزوم توقف تجاوز صهیونیست ها علیه مردم غزه تاکید کردند.

در همین رابطه مردم شیلی با تجمع در خیابان‌ های سانتیاگو پایتخت شیلی با حمل پرچم‌ های فلسطین و سر دادن شعار "روابط با اسرائیل را قطع کنید" حمایت خود را از مردم بی‌ گناه غزه اعلام کرده و بر لزوم اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از این کشور در اعتراض به حملات وحشیانه به نوار غزه و توقف فوری نسل‌ کشی فلسطینیان تاکید کردند.

ماریو آنتونیو بارکرو بالتودانو سفیر نیکاراگوئه در جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این پرسش که "دلیل موضع گیری دیرهنگام کشورهای اسلامی در قبال جنگ غزه چیست؟" گفت: این سوال بسیار دشواری است و نمی توانم پاسخ شفاف و مستقیمی را نسبت به آن ارائه دهم چون باید به تصمیمات هر کشوری احترام گذاشته شود اما واقعیت امر این است که نیکاراگوئه اقدامات نظامی اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که "دلیل کشتار مردم فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی چیست؟" گفت: دلایل بسیار زیادی وجود دارد یکی از این دلایل مهم این است که موضع جامعه جهانی به نفع رژیم اسرائیل بوده و تا حدی است که تل آویو می تواند چنین اقدامات نظامی را علیه فلسطینیان انجام دهد.

ماریو آنتونیو بارکرو بالتودانو افزود: از سوی دیگر با توجه به اوضاع جهان و آنچه که در عراق و شبه جزیره کریمه اوکراین و دیگر نقاط جهان روی می دهد، این فرصت برای اسرائیل فراهم شده تا دست به تجاوز بزند و اقداماتش با محکومیت جامعه جهانی مواجه نشود.

سفیر نیکاراگوئه گفت: نه تنها اسرائیل بلکه کشورهایی که از اسرائیل حمایت می کنند، سلاح و پول به این رژیم می دهند و در برابر اقدامات اسرائیل سکوت اختیار کردند مسئول کشتار مردم مظلوم فلسطین هستند.

.................................................

گفتگو از معصومه زارع

کد خبر 2345083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha