۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۵

اخبار شهرستان ها/

عده ای بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی تلاش می کنند/ اسلام هراسی تنها هدف دشمنان است

عده ای بر اختلاف افکنی بین شیعه و سنی تلاش می کنند/ اسلام هراسی تنها هدف دشمنان است

بیرجند- خبرگزاری مهر: امام جمعه شهرستان طبس بر اتحاد مسلمانان تاکید کرد و گفت: مسلمانان مراقب و مواظب باشند چرا که امروزه عده ای تلاش می کنند بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه های نماز جمعه این هفته طبس ضمن محکومیت صهیونیست ها نسبت به وقایع غزه اظهار کرد: آمریکایی که داد از حقوق بشر می زند در بسیاری از جاها دیده شده که به صهیونیست ها کمک کرده و این کمک ها در فلسطین نیز ادامه دار بوده است.

وی افزود: آمریکا علاوه بر حمایت از صهیونیست ها، حق صهیونیست ها را دفاع دانسته و می گویند نیروهای مقاومت و حزب الله باید خلع سلاح شوند.

 حجت الاسلام مهاجریان مقدم بیان کرد: هرچند دیده شده که صهیونیست ها از سلاح های غیرقانونی استفاده کرده اند اما با این حال، مردم مظلوم فلسطین حق دفاع از خودشان را ندارند.

وی وتوی قطعنامه های صادره علیه اسرائیل را از دیگر اقدامات امریکا برشمرد و تصریح کرد: در دنیا امریکا نیروهای مردمی و انقلابی را تروریست می داند و دست صهیونیست ها را برای هر جنایتی باز گذاشته و از رژیم هایی که علیه مسلمانان تجاوز کرده حمایت می کنند.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم با توجه به شکست های متعدد صهیونیست ها و آمریکایی ها و رسوایی های آنان افزود: در عین حال که نیروهای مقاومت شب و روز زیر بمباران هستند باز هم پیروز واقعی بوده است.

وی گفت: همان گونه که خداوند وعده داده است صهیونیست ها در سرازیری سقوط هستند و به گفته امام راحل باید اسرائیل از بین برود.

امام جمعه طبس ضمن تاکید بر اتحاد مسلمانان اظهار کرد: مسلمانان مراقب و مواظب باشند چرا که امروزه عده ای تلاش می کنند بین شیعه و سنی اختلاف افکنی کنند.

وی سالروز شهادت مظلومانه دیپلمات ها و شهید صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در افغانستان به دست گروهک طالبان در 17 مرداد سال 1377 را تسلیت گفت و بیان کرد: امروز را به همین مناسبت روز خبرنگار نامیده اند و خبرنگاری و خبررسانی بسیار اهمیت دارد.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم به توصیف خبرنگار واقعی از دیدگاه اسلام پرداخت و افزود: خبرنگار باید عادلانه و صادقانه اقدام و از دروغ پرهیز کند و مسائل جامعه را در نظر بگیرد.

وی بیان کرد: خبرنگاران باید خبرهای درست و مطابق با واقعیت ها را نشر دهند تا امنیت ذهنی جامعه مخدوش نشود.

امام جمعه طبس سالروز شهادت عموی پیامبر در جنگ احد در سال سوم هجری قمری را نیز گرامی داشت و افزود: امروزه گروهک داعش و صهیونیست ها اقداماتی را در کشورهای مظلوم انجام می دهند که در زمان پیامبر با ایشان و خاندانشان شده است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم سالروز نبرد حضرت علی(ع) با عمربن عبدود را نیز گرامی داشته و افزود: این روز به نام فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای نامگذاری شده که این ورزش از بهترین ورزش ها است.

وی سالروز پیروزی حزب الله بر ارتش صهیونیست در جنگ 33 روزه در 23 مرداد سال 1388 که به نام روز مقاومت نامگذاری شده است را تبریک گفت و یادآور شد: در جنگ های امروز هم نیروهای حزب الله پیروز و صهیونیست ها نابود خواهند شد.

فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بسیار جایگاه بالایی دارد

حجت الاسلام علی اکبر حدادیان امام جمعه موقت شهرستان بشرویه نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه این شهرستان خوش رویی و خوش رفتاری را جزء اعمال نیکو در برخورد با دیگران دانست و بیان کرد: مسلمانان باید در برخورد با یکدیگر این دو مهم را فراموش نکنند.

وی با اشاره به رفتار و اعمال پیامبران و امامان و خوش رفتاری آنان خطاب به آن دسته از افرادی که با بدرفتاری و بدخلقی میانه افراد را بهم می زنند، گفت:انسان ها باید بدانند که بهترین اعمال و اخلاق نیکو از آن کسانی است که با روی خوش برخورد کرده و از خداوند تعالی طلب عفو و بخشش می کنند.

حجت الاسلام حدادیان همچنین افزود: فریضه بزرگ امر به معروف و نهی از منکر بسیار جایگاه بالایی دارد و امر کردن به کارهای نیک باید با لحنی شاد و با خلوص نیت بوده و نیز افراد را از بدی ها و کار های ناشایست به نهو صحیح نهی کرد.

وی با تبریک روز خبرنگار و سالروز شهادت اصحاب رسانه در افغانستان افزود: خبرنگاران و اصحاب رسانه سنگرداران جبهه جنگ نرم هستند که با خلوص دل و آگاهانه سلاح قلم خود را به دست می گیرند و واقعیت ها را نمایان و بر دسیسه های دشمن خط قرمز می کشند.

 حجت الاسلام حدادیان به موفقیت سربازان گمنام امام زمان (عج) در مسدود کردن شبکه های ماهواره  مخفیانه علیه اسلام اشاره کرد و این اقدام را قابل تقدیر دانست وگفت: دشمن بداند همانطور که در هشت سال دفاع مقدس از میهن و خاک این وطن دفاع کردیم امروز نیز با جنگ نرم دشمنان مقابله خواهیم کرد.

امام جمعه موقت بشرویه بیان کرد: بیشترین فعالیت این گروهک تفرقه بین شیعه و سنی و خدشه دار کردن وحدت و ناسزا گفتن به اسلام است.

آمریکا و اسرائیل حامیان اصلی رسانه های غرب و منافقان داخلی هستند

وی افزود: اسلام هراسی تنها هدف دشمنان است که با تبلیغ و ترویج عزاداری های غلط در بین رسانه های کشورهای مسلمان جهان سعی بر آن دارند که نشان دهند شیعه اسلام محمدی افرادی خشن هستند و خونریزی ایجاد می کنند.

امام جمعه موقت شهرستان بشرویه در ادامه گفت: این گروهک با نشان گرفتن ولایت ما سعی دارند تا ولایت، رهبری و علما را زیر سوال ببرند و اختلاف دروغین بین علما شیعه و سنی را بین رسانه ها نمایان کنند تا بین مسلمانان تفرقه ایجاد شود.

حجت الاسلام حدادیان امریکا و اسرائیل را حامیان اصلی رسانه های غرب و منافقان داخلی دانست و بیان کرد: دشمنان اسلام با تبلیغ، ترویج و حمایت از یک عده افراد ساده لوح سعی می کنند تا با نفوذ در رسانه ها اسلام و وحدت بین مسلمانان را تضعیف کنند و به هدف خود برسند که خوشبختانه توطئه های آنان به سرانجام نمی رسد و تمامی نقشه های آنان نقش بر آب می شود.

امام جمعه موقت بشرویه در ادامه به سالروز  شهادت حضرت حمزه سید الشهدا که واقعه شهادت و توطئه زمان پیامبر(ص) را حکایت می کند اشاره کرد و اظهار داشت: این نشانی از دشمنی دیرینه قوم کفار و ظالم استکبار با اسلام دارد.

وی همچنین به سالروز پیروزی نیروهای مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه هم اشاره کرد و گفت: نیروی های مقاومت و گمنام توانستند با کمترین تجهیزات نظامی در مقابل فشار استکبار و صهیونسیت ها مقابله و شبانه روز از میهن و مردمشان دفاع کردند که این مقاومت همه حاکی از پیروزی اسلام  است.

کد خبر 2345622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha