۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۰:۳۹

مهر گزارش می دهد/

خبرنگاران استان سمنان روز خود را جشن گرفتند/ خبرنگار محور وحدت مردم و مسئولان برای اعتلای جامعه

خبرنگاران استان سمنان روز خود را جشن گرفتند/ خبرنگار محور وحدت مردم و مسئولان برای اعتلای جامعه

شاهرود – خبرگزاری مهر: 17 مرداد روز خبرنگار، روز سخت کوشانی که شاید دیده شوند اما شنیده نمی شوند حتی در روزی که به نام آنها نامگذاری شده است و این از دید همه آن ها بزرگترین ظلمی است که به خبر و خبرنگار در جامعه می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، خبرنگاران استان سمنان عصر جمعه 17 مرداد روز خبرنگار، در سالن شهید شاهچراغی دامغان گرد هم آمدند تا در روزی که به نامشان نام گذاری شده از خوبی ها، خواسته ها، کمی ها و کاستی ها، بی مهری مسئولان و ... بگویند و بشنوند و راه حل بگیرند تا شاید سال بعد در چنین روزی که دوباره دور هم جمع می شوند حداقل یکی از خواسته ها و کم لطفی ها توسط مسئولان مرتفع شده باشد.

هرچند سالن در نظر گرفته شده برای تعداد زیاد مدعوین مناسب نبوده و هوای گرم آن حاضران را به کلافگی کشانده بود ولی خبرنگاران حتی با نوزاد دو ماهه شرکت کرده بودند تا حرف خود را به گوش مسئولان برسانند.

اما ظاهرا مثل سال های گذشته همه مسئولان باید در اهمیت خبر و خبرنگار در جامعه سخن می گفتند و بعد نوبت به نمایندگان خبرنگاران بود که مشکلات منطقه و مجموعه خود را بیان کنند که البته همه نمایندگان هم با کمبود وقت روبرو بودند و مجری مدام تذکر می داد.

خبرنگاران در راستای اعتلای فکری جامعه قدم بردارند

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم نام شهدا را در جای جای ایران درخشان و هدایت کننده دانست و افزود: شهید صارمی هم، شهید اهل قلمی است که یک روز به نامش نامگذاری شده و در این روز توجه ویژه به خبرنگاران می شود.

عبدالرحمان رستمیان خاطر نشان کرد: اگر ارزیابی در کار مدیران و مسئولان یک جامعه نباشد نمی دانند کجا راه را درست رفته اند و کجا اشتباه کرده اند و خبرنگاران در حال انجام این ارزیابی ها در جامعه هستند.

وی تصریح کرد: خبرنگاران باید شاخص های مشارکت های مردمی، میزان افزایش امید در جامعه و ... را به نمایش بگذراند و در راستای اعتلای فکری جامعه قدم بردارند.

خبرنگاران محور حفظ وحدت و انسجام میان مردم و مسئولان در راستای اعتلای جامعه

امام جمعه دامغان در این مراسم با تاکید بر اینکه خبرنگاران محور حفظ وحدت و انسجام میان مردم و مسئولان در راستای اعتلای جامعه هستند گفت: در روایت آمده "الجالس بالامانه"، آنچه در مجالس گفته می شود امانت است در کنار سایر امانت های الهی مانند چشم، گوش، قلب، فکر و اندیشه که باید رعایت حال امانت آن را کرد.

حجت الاسلام سید محمود ترابی با اشاره به بزرگی رسالت خبرنگار در پیشرفت و رشد جامعه افزود: درستکاری، امانت و صداقت بزرگترین رسالت خبرنگار در عرصه خبر است و حفظ وحدت میان مردم و مسئولان دومین رسالت که اگر از عهده این دو رسالت به خوبی بر بیاید جامعه را به منزگاه مقصود که توسعه همه جانبه آن است خواهد رساند.

وی نقش خبرنگاران بر اطلاع رسانی جنایات اسرائیل در غزه را بی نظیر دانست و خاطرنشان کرد: تحولی که خبرنگاران در این زمینه در جهان ایجاد کردند باعث شد ملت ها علیه اسرائیل به میدان آمده و موضع بگیرند.

سوال از مسئولان حول محور همدلی و اتحاد برای پیشرفت و توسعه باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان نیز در این مراسم با یادآوری این مطلب که خبر یکی از نیازهای بشری است تصریح کرد: پیامبر یعنی کسی که از طرف خدا مطالبی را می آورد حامل خبر است و باید ویژگی های خاصی داشته باشد و خبرنگار نیز بلا تشبیه یک پیامبر در جامعه است.

محمد صارمی زاده با تاکید بر این که صداقت یکی از ویژگی های خبرنگار است عنوان کرد: خبرنگار باید مورد اعتماد مردم باشد چون حامل پیامی است که در زندگی افراد تاثیر می گذارد.

وی شجاعت را از دیگر ویژگی های لازم خبرنگار دانست و اذعان داشت: هر خبر پیامدهایی به همراه دارد که خبرنگار باید شجاعت بیان آن را در جامعه داشته باشد و همچنین امانتداری در بیان مطلب هم باید در لسان خبرنگار رعایت شود.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان سمنان با یادآوری این که اگر خبرنگار تقوا، انصاف و صداقت نباشد، خبر جامعه را دچار چالش خواهد کرد ادامه داد: ما از مطالبات خبرنگاران از مدیران و مسئولان درباره عملکرد و مسئولیتشان استقبال می کنیم چرا که می خواهیم استانی پویا داشته باشیم که جایگاه خود را در پیشرفت و توسعه کشور پیدا کند.

صارمی زاده تاکید کرد: توضیح خواستن از مسئولان باید حول محور وحدت و همدلی و اتحاد باشد و به جایی ختم شود که موجب رشد و توسعه منطقه و کشور شود.

خبرنگار می تواند با خبرش شهر را به پیشرفت یا بحران بکشاند

فرماندار شهرستان دامغان نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید صارمی که در راه انجام وظیفه به شهادت رسید ابراز داشت: پیامبران بعد از مبعوث شدن خبرنگار می شدند، حکم رسالت به آنها داده می شد باید اخبار الهی را به مردم می رساندند.

مرتضی علی آبادی با اشاره به اینکه خبرنگاران و اهل قلم هم باید واقعیت را بیان کنند هم برای وحدت جامعه گام بردارند اظهار داشت: یک خبرنگار می تواند با یک خبر یک شهر را به پیشرفت و هیجان کاری بکشاند یا دچار بحران کند باید خبرنگار دقت کند در کدام مسیر گام بر می دارد.

وی به نقش خبرنگاران در هشت سال دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگاران دوران جنگ با قلم، عکس و فیلم خود جنگیدند و امروز هم جنگ در عرصه فرهنگ است و خبرنگاران باید با همین ابزار در این عرصه به جنگ دشمنان بروند.

در ادامه این مراسم پیام استاندار سمنان به این همایش قرائت و از پیشکسوتان عرصه خبر استان سمنان تقدیر شد. نمایندگان خبرنگاران استان مشکلات خبرنگاران از جمله بیمه، معیشت، مسکن، درآمد و ... را بیان کردند و مسئولان حاضر به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

کد خبر 2345857

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha