۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ۲۱:۰۱

سیاهکلی:

خبرنگاران اقلیت حق طلب برای انعکاس درست اخبار هستند

خبرنگاران اقلیت حق طلب برای انعکاس درست اخبار هستند

گرمسار – خبرنگار مهر: معاون رسانه مجازی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه کار در مسیر حق همیشه سخت و طاقت فرساست و در طول تاریخ حق مداران همیشه مورد ستم واقع شده اند گفت: خبرنگاران اقلیت حق طلب برای انعکاس درست اخبار هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، لطف الله سیاهکلی پیش از ظهر یکشنبه در همایش تجلیل از خبرنگاران که با حضور نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، مدیران ادارات شهرستان، اهالی فرهنگ و هنر ورسانه و مردم این شهر در سالن آمفی تئاتر مجتمع فرهنگی هنری خورشید تابان برگزار شد خبرنگاران را اقلیت حق طلب برای انعکاس درست اخبار معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه رسانه های بیگانه تک قطبی هستند تصریح کرد: متاسفانه رسانه های جهان تحت تاثیر گرایشات خاص برای قطبی به نام استکبار کار می کنند و این تک بعدی بودن آن رسالت خبرنگاران حقیقت جو را مشکل کرده است.

 تعریف درستی از خبرنگار در کشور ارائه نشده است

معاون فرهنگی صداو سیما با اشاره به اینکه خبرنگاری جزو مشاغل سخت و پر استرس محسوب می شود خاطرنشان کرد: در دنیایی هستیم که رسانه های مدافع حق باید خلاف جریان بقیه رسانه ها کار کنند و این امر دشواری کار خبرنگاران حقیقت جو را دوچندان می کند.

سیاهکلی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در راه مخابره اخبار بر مبنای اصول اخلاقی خبری فعالیت خوبی داشته است افزود: تاثیر انتشار اخبار درست و حقیقی این فعالیت را می توان در کشورهای اسپانیایی زبان و آمریکای لاتین به وضوح مشاهده کرد.

وی با ابراز تاسف از اینکه در کشور ما به استراتژی خبرنگاری توجه زیادی نشده است عنوان کرد: بر خلاف دیگر کشورها هنوز در ایران تعریف درستی از خبرنگار نشده به نحوی که ما خبرنگار بحران نداریم و این موضوع در انتشار اخباربحرانی تاثیر زیادی گذاشته است.

با الویت بندی درست در مسائل کشوری می توان به ایده آل ها رسید

نماینده مردم گرمسار و آرادن در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم ضمن تبریک روز خبرنگار بزرگترین رسالت خبرنگار را شناخت شرایط حساس کشور دانست و اذعان داشت: اگر امروز اولویت بندی در مسائل کشور درست انجام شود بی شک می توانیم به ایده آل های دلخواه خود در جامعه دست یابیم.

غلامرضا کاتب با تاکید بر این که اهالی رسانه و کلیه خبرنگاران باید با انتشار اخبار درست و به دور از تنش ها و فضا سازی های بی مورد به این اولویت بندی رسمیت بخشند ادامه داد: ما باید با دوری از حاشیه سازی ها و سیاسی پردازی با اتحاد و همگرایی به پیشرفت کشور خود کمک کنیم.

وی افزایش ارتباط دستگاه های اجرایی با ارسانه ها را خواستار شد و ابراز داشت: این امر شرط لازم انعکاس اخبار درست و افزایش سهم تولید خبر در شهرستان خواهد بود.

گلایه از عدم همکاری بخش قابل توجهی از ادارات شهرستان گرمسار با خبرنگاران

یک از خبرنگاران شهرستان گرمسار نیز در این مراسم با یادآوری تاثیر حضور خبرنگاران در انعکاس فجایع انسانی که در غزه رخداده است تاکید کرد: بی شک اگر فعالیت خبرنگاران در غزه نبود کشورها از جنایات ددمنشانه اسرائیل مطلع نمی شدند اما حضور خبرنگاران و بازتاب درست اخبار این فجایع باعث تظاهرات اعتراضی در بیش از 200 کشور اروپایی و سایر نقاط جهان شد.

حسن آخوندی با بیان اینکه رسانه یکی از مولفه های پیشرفت در کشورهای توسعه یافته محسوب می شود اظهار داشت: در کشوری مثل ژاپن تیراژ سه نشریه در روز نزدیک بیست میلیون شماره است و این درحالیست که در کل کشور ایران شمارگان نشریه هایی که چاپ می شود از یک میلیون و دویست شماره تجاوز نمی کند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های توسعه یافتگی در گرمسار بالا رفتن سهم خبر این شهرستان است گفت: بالا رفتن سهم خبر در شهرستان مستلزم هماهنگی و همکاری بیشتر و بهتر ادارات و نهادها این شهرستان با خبرنگاران است.

این خبرنگار در ادامه ضمن گلایه از عدم همکاری بخش قابل توجهی از ادارات شهرستان با خبرنگاران افزود: امید است با پیگیری ها و دستورات فرماندار گرمسار مبنی بر همکاری بیشتر این نهادها با اهالی رسانه شاهد تحولات بیشتری در این حوزه باشیم.

آخوندی در پایان ضمن تشکر از زحمات رئیس اداره فرهنگ ارشاد اسلامی گرمسار گفت: ما از اینکه تعداد خبرنگاران هر روز بیش از دیروز باشد بسیار خوشحالیم اما درخواست خبرنگاران فعال شهر این است که با رتبه بندی و امتیاز بندی خبرنگاران بر اساس میزان فعالیت و تخصص در تولید خبر دیده شوند.

کد خبر 2347066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha