۱۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۳۱

سرپرست واحد تجمیع شده بندرعباس و پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان معرفی شد

سرپرست واحد تجمیع شده بندرعباس و پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان معرفی شد

بندرعباس - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه در استان های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، سرپرست واحد تجمیع شده بندرعباس و پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر رستمی ابوسعیدی ظهر شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست واحد تحقیقات دانشگاه آزاد با اشاره به خدمات دانشگاه آزاد اسلامی و تلاش های صورت گرفته توسط مسؤولان ، اساتید و کارکنان این دانشگاه گفت: دانشگاه آزاد حاصل تلاش همه ی این عزیزانی است که توانسته اند این دانشگاه را تاسیس ، هدایت و نگهداری کنند.

رستمی ابوسعیدی  تجمیع واحد های دانشگاهی را یکی از کارهای خطیر و مهم رئیس این دانشگاه بر شمرد که توانسته با اجرای سیاست تجمیع از بسیاری از هزینه ها و ریخت و پاش ها جلوگیری به عمل آورد.

وی گشوده شدن راه جدیدی را در دانشگاه آزاد به فال نیک گرفت و آرزوی امیدواری کرد بتوان با همدلی و همراهی  یکدیگر این دانشگاه را تا رسیدن به قله های افتخار و بالندگی همراهی کنیم.

نماینده ریاست عالی دانشگاه با معرفی دکتر مهدی باقری به عنوان سرپرست واحد تجمیع شده بندرعباس و پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان، برای وی آرزوی موفقیت کرد و از وی خواست تا با تلاش مضاعف و تکیه بر تجربیات فردی و جمعی این حرکت رو به رشد را ادامه و نسبت به تجمیع این دانشگاه ها تا پایان مرداد ماه اقدام کند.

وی همچنین با  قدردانی از دکتر صمد حمزه ئی- رئیس پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان ، وی را انسانی کاردان و پرتلاش خواند که زحمات فراوانی را از زمان شکل گیری این دانشگاه در استان تا کنون انجام داده و تجربیات ایشان را راهگشای حرکت آینده این دانشگاه قلمداد کرد  و از وی نیز تشکر کرد.

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان نیز در ابتدای این مراسم یکی از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامی را در حوزه آموزش عالی، تاسیس این دانشگاه برشمرد و افزود: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان ، خدمات ارزشمندی را در حوزه تعلیم ، تربیت و پژوهش ارائه کرده است.

محسن دهقانی سهم این استان را در پرورش نیروهای کاردان و متخصص ، قابل توجه خواند و گفت:  هم اکنون از 90 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در استان هرمزگان حدود 47 درصد در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند و 70 در صد از مسئولان، کارفرمایان و کارکنان موسسات و شرکت های دولتی در این استان متعلق به این دانشگاهست.

وی تجمیع پردیس های علوم وتحقیقات را در مراکز استان ، عملی کارشناسی شده و عقلائی خواند و تاکید کرد: بدون شک این فعالیت توانسته دانشگاه آزاد اسلامی را در حدود 10 سال به جلو توسعه دهد و رشد قابل ملاحظه ای  را نصیب این دانشگاه کند.

دهقانی افزود با این تجمیع علاوه بر صرفه جویی در وقت و هزینه ، کیفی سازی نیز سرعت دوچندانی به خود می گیرد.وحرکت رو به رشد آنان شتاب بیشتری می گیرد.

رئیس اسبق پردیس علوم وتحقیقات هرمزگان با اشاره به پتانسیل های استان هرمزگان در ابعاد صنعتی، معدنی، تجاری، شیلاتی و دریایی در هرمزگان، نیاز به یک مرکز قوی آموزشی را یکی از نیازهای مهم و اصلی این استان قلمداد کرد و گفت: باید با یک برنامه ریزی مدون و منسجم در راستای پتانسیل های موجود استان نسبت به تربیت نیروهای کاردان و متخصص اقدام کرد.

صمد حمزه ئی به حرکت رو به رشد پردیس علوم و تحقیقات هرمزگان پرداخت و گفت: از سال 89 که این دانشگاه تاسیس شده بنده به عنوان رئیس این پردیس انجام وظیفه نموده ام و توانسته ام در این مدت با همکاری اساتید و همکاران خود حدود 21 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 7 رشته در مقطع دکترا را مصوب کنم.

وی تعداد دانشجویان این دانشگاه را 4860 دانشجو، 546 دانش آموخته  و سرمایه موجود این دانشگاه را 14میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: تعداد هشت رشته دکترا نیز در مهرماه به جمع رشته ها اضافه می شود.

حمزه ئی افزود: با موافقت مسؤولان دانشگاه حدود 4/1 میلیارد تومان نیز به صورت وام بدون بهره به برخی واحد های زیان ده پرداخت شده تا بتوانند نسبت به قوی کردن بنیه خود اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول همچنین کتب موجود در کتابخانه این دانشگاه را 5 هزار عنوان اعلام نمود و افزود: کتابخانه الکترونیکی این مجموعه نیز در کنار این کتابخانه مشغول خدمات دهی است.

وی این مجموعه دانشگاهی را جوان، پویا و توانمند خواند و نسبت به تبدیل وضعیت برخی از کارکنان اظهار نگرانی کرد و افزود: امید است با همکاری همه مسؤولان دانشگاه وضعیت این پرسنل هر چه زودتر مشخص و نسبت به ادامه همکاری آنان تصمیمات لازم اتخاذ شود.

صمد حمزه ئی در پایان با قدردانی از همه کسانی که در این مدت همکاری لازم را در پیشبرد اهداف این دانشگاه بکار گرفته اند قدردانی و برای دست اندرکاران جدید و همه ی همکاران دانشگاهی آرزوی موفقیت کرد.

 

 

کد خبر 2346207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha